Libor Witassek, český podnikatel, manažer, kybernetik a ředitel Nadace ZET byl zvolen ambasadorem České republiky pro Evropský týden odborných dovedností, který proběhne 5. - 9. listopadu 2018.
Akce pořádaná Evropskou komisí bude zahrnovat stovky událostí a aktivit v celé EU s cílem vyzdvihnout výhody, jež přináší odborné vzdělávání a příprava (OVP) lidem všech věkových skupin. Mottem kampaně je „Objevte svůj talent!“ a cílem Libora Witasska je ukázat, že odborné vzdělávání a učení je chytrou volbou vedoucí k velmi žádaným pracovním pozicím a ke zvýšení svých příjmů v budoucnosti.
Libor Witassek je jedním ze skupiny ambasadorů z různých členských států EU, kteří se dobrovolně snaží šířit povědomí o odborném vzdělávání a přípravě ve svých domovských zemích. Pro prestižní roli ambasadora byl vybrán Evropskou komisí a vnitrostátními orgány České republiky díky jeho inspirativnímu profilu.
Libor Witassek ke svému zvolení ambasadorem uvedl:
„Je mi ctí být ambasadorem České republiky pro Evropský týden odborných dovedností v roce 2018 a těším se na úzkou spolupráci s Evropskou komisí při zvyšování povědomí o této důležité iniciativě. Odborné dovednosti a praktické profesní zkušenosti mohou lidem pomoci objevit jejich talent a získat práci snů. Mohou také otevřít dveře k mnohým profesím a řemeslům. Jedná se například o profesi elektrikáře, zámečníka, tesaře, návrháře, mechatronika, klempíře či stylisty. Seznam možností je nekonečný. Odborné vzdělávání a školení je navíc příležitostí pro všechny věkové skupiny – nikdy totiž není pozdě naučit se něco nového, zvláště pak v institucích, které již prosazuji nový směr vzdělávání Learning by doing.“
Marianne Thyssenová, komisařka EU pro zaměstnanost, sociální věci, dovednosti a mobilitu práce, uvedla:
„Jsem velmi ráda, že Libor Witassek přijal pozvání jako ambasador listopadového Evropského týdne odborných dovedností. Jsem přesvědčena, že odborné vzdělání a příprava jsou skvělou první volbou pro prvotřídní kariéru a vím, že Libor Witassek sdílí náš závazek šířit toto poselství hlasitě a zřetelně.“
V loňském roce se během druhého ročníku Evropského týdne odborných dovedností uskutečnilo více než 1 500 událostí a akcí ve 45 zemích. Týden 2018 by měl přinést ještě větší účast. Celkový dosah kampaně na sociálních sítích v loňském roce přesáhl 15 milionů lidí.











