
Jak vyplývá z analýzy inzerovaných ojetin se zaměřením na loňské premiéry na autosalonech v Ženevě, Paříži či Frankfurtu, se během pár měsíců objevila v nabídce ojetin. „Nově uvedené vozy uvedené na trh jsme schopni zákazníkům nabídnout zpravidla do několika měsíců od chvíle, kdy byl konkrétní model představen, respektive uveden do prodeje,“ říká Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO.
Typickým příkladem vozu, který se v inzerci začal objevovat již po několika měsících, je auto roku 2018, Ford Focus čtvrté generace. „Model, který byl představen na jaře minulého roku, se v nabídce naší značky Mototechna, která se zabývá prodejem zánovních vozů, objevil během letošního ledna, tedy necelý rok po jeho oficiální premiéře“ dodává Topolová.
Z modelů, které byly představeny v roce 2018, se již na tzv. sekundárním trhu začaly ve větší míře objevovat Hyundai Santa Fe, Mercedes třídy A nebo Citroën Berlingo. Prvně zmiňovaný Hyundai se v České republice prodává nejčastěji okolo jednoho milionu, Mercedes třídy A za průměrných 799 000 Kč a Berlingo s průměrnou cenovkou 411 000 korun.