
V případě Raiffeisenbank jde o dočasnou vábničku, kterou banka zastírá jen v televizní reklamě. Na webu už se zájemce (u bank zavedenou salámovou metodou – pozn. aut.) dozví, co ho čeká.
Zdroj: Raiffeisenbank
Pro seriózní finanční web by to však měla být informace alespoň označená hvězdičkou, byť čistě matematicky jsou výpočty Finparády v pořádku.
Na přímý dotaz, proč tomu tak není, nám Valerie Koubová z Finparády napsala: „V případě žebříčku spořicích účtů sledujeme také akční nabídky bank. V tomto případě nabízí RB u Spořicího účtu XL 3% sazbu na půl roku pro pásmo do 150 tis. Kč. Z tohoto důvodu se umisťuje v žebříčku pro všechna pásma.“
Jenže 25. ledna Finparáda napsala: „Na lednové žebříčky spořicích účtů měla největší vliv marketingová akce Raiffeisenbank, která nabízí na spořicím účtu úrokovou sazbu 3 procenta ročně.“ Tak ročně nebo na půl roku? Necháme na Finparádě, ať si sjednotí názory, a chceme věřit, že jde jen překlep.
Ve svém příštím žebříčku pak Finparáda určitě neopomene zveřejnit další, tentokrát nemarketingové propady úrokových sazeb pro lidi, kteří si spoří.
