
Konsolidovaný čistý zisk ve výši čtyř miliard korun vedl k návratnosti hmotného kapitálu ve výši 18,2 % a předčil tak výhledy managementu skupiny Moneta, uvedla firma v tiskové zprávě. Moneta vykázala růst úvěrů o 11,8 % a „vynikající ziskovost“ s čistým výnosem 300 milionů korun nad původním výhledem managementu. Běžná ziskovost neboli ziskovost očištěná o jednorázové vlivy, vzrostla o 13,4 % především díky rostoucím provozním výnosům a cíleným řízením nákladů.
Silný růst retailových úvěrů táhla především výkonnost hypotečního portfolia, které meziročně vzrostlo o 38,9 % a bance tím zajistilo 3,3procentní podíl na trhu hypoték, ale také solidní růst spotřebitelských úvěrů. Ty vzrostly meziročně o 9,2 %.
Klientská základna banky se v roce 2019 rozrostla o 64 tisíce klientů, což je téměř dvojnásobek loňského růstu. Za tímto úspěchem stojí především úspěšná kampaň on-line retailového spořicího účtu Spoříto. Celkový počet klientů, kteří mají Moneta jako svou primární banku, se ve srovnání s koncem roku 2018 zvýšil o 4,3 procenta.