Muži za auta utrácejí průměrně o dvě stě tisíc více než ženy

Analýza
Při koupi nového nebo ojetého auta si 34 procent českých žen vybere značku Škoda. Mezi muži je naopak nejoblíbenější Volkswagen s 28 procenty prodaných vozů, kupující modelů Golf a Passat pak tvoří z 90 procent muži. Vyplývá to z dat on-line platformy Autonaklik.cz, která nabízí přes 30 tisíc skladově dostupných vozů od stovek českých prodejců a to včetně ojetin.
Muži za nová či ojetá auta utrácejí v průměru o 25,4 procent více, než ženy: Průměrně zaplatí za vůz o 191 000 korun více. Ilustrační foto: Pixabay.com

Ženy kromě Škodovek častěji volí také Fiat nebo Toyotu, vybírají si je dvakrát častěji než muži. Kromě toho si ženy častěji kupují třeba vozy značky Jeep. Naopak muži za nová auta utrácejí v průměru o 25,4 procent více, než jejich drahé polovičky, průměrně zaplatí za vůz o 191 000 korun víc. Značky jako Audi, Land Rover nebo Alfa Romeo si muži pořizují třikrát častěji.

Celkově nejoblíbenější jsou u nás s velkým náskokem značky Škoda a Volkswagen, které představují 30 a 27 procent všech prodaných vozů v ČR. Více než Peugeot, který je s pěti procenty na třetím místě, se prodávají i nejpopulárnější modely obou značek. Škoda Octavia představuje sedm procent všech koupených vozů, Volkswageny Passat a Golf pak shodně po šesti procentech.

„U lidí nad 35 let je obliba vozů od Škody a Volkswagenu ještě větší, volí je 38, respektive 29 procent zákazníků. Kromě toho jsou u starších lidí populárnější i auta značky Peugeot, která si vybírá deset procent lidí ve věku nad 35 let,“ informoval naši redakci Ondřej Žilka, zakladatel platformy, která nabízí přes 80 % všech skladově dostupných vozů v ČR. Díky tomu má platforma detailní informace o prodejích i spotřebitelském chování kupujících na celém českém trhu.

„Mezi mladšími zákazníky jsou ale oblíbené i značky z Asie nebo méně známé značky. Například jen model Hyundai i30 si kupuje osm procent lidí do 35 let, vozy Mitsubishi dohromady čtyři procenta. Kromě toho mladí častěji volí i značky jako je třeba Dodge,“ dodal Žilka.

Vozy typu SUV se prodávají hlavně ve větších městech a 18 procent jich kupují řidiči z Prahy. V Praze je také největší průměrná hodnota kupovaného vozu, a to 773 tisíc korun.

PSALI JSME:
Trh zánovních aut podle Mototechny nově vedou SUV

Naopak v Ústeckém a Jihočeském kraji je to o 110 tisíc korun méně. V Praze se kromě toho prodává také nejvíce elektromobilů a vozů s hybridním pohonem, celkem 89 procent jich kupují lidé ve městech nad 100 tisíc obyvatel.

„Mírným překvapením může být to, že elektromobily jsou oblíbenější u lidí ve středním věku než u zákazníků do 35 let. Vysvětlit to ovšem můžeme jejich vysokou cenou. Průměrný elektromobil se prodává za 890 tisíc Kč, hybrid za 850 tisíc Kč. Zajímavostí pak je, že zatímco elektromobily častěji kupují muži, ženy zase častěji volí hybridy. Celkově nyní hybridy tvoří pět procent prodaných vozů a elektromobily tři procenta,“ uvedl Žilka.

Podle letošní studie poradenské společnosti PwC na deseti nejrozvinutějších evropských trzích registrace elektrických a hybridních aut přesáhly třetinu všech prodejů nových vozů. V České republice bylo během prvního čtvrtletí letošního roku prodáno více než pět tisíc elektrických a hybridních aut, celkově se ale v za stejné období prodalo necelých 50 000 nových osobních vozů.

PSALI JSME:
Co Čechy odrazuje od elektromobilů? Vysoká pořizovací cena a málo dobíjecích stanic

Poptávka po ojetinách je rekordní. Lidé by kupovali, ale ojetin je stále méně

Rekordní poptávka, ale i tristní situace na trhu nových vozů, kde se stále prodlužují čekací doby v důsledku nedostatku čipů a polovodičů, vede zákazníky právě do autobazarů. Situaci výrazně ovlivňuje i stále omezený dovoz ojetin ze států západní Evropy, tedy jeden z klíčových zdrojů ojetých aut ve státech Visegrádské čtyřky.

Podle údajů Svazu dovozců automobilů se do Česka za prvních sedm měsíců letošního roku dovezlo 100 388 ojetin, což je stále o 5 608 aut méně, než v roce 2019 před nástupem koronavirové pandemie. Dovozy letos překonaly hodnoty roku 2019 pouze v červnu, jinak se stále drží pod touto úrovní a zahraniční ojetiny tak na trhu chybí.

Nízký objem dovozů je tak kromě obecného nedostatku nových aut i ojetin dalším faktorem, který vede ke zvyšujícím se prodejům aut v českých autobazarech. „S nedostatkem ojetin se v současnosti potýká celá Evropa, takže kvalitní vozy, které jsou aktuálně v nabídce, rychle mizí a nové do inzerce přibývají pomaleji, než jsme zvyklí,“ informoval redakci provozní ředitel sítě autocenter AAA Auto Petr Vaněček.

PSALI JSME:
Pět důvodů, proč budou ojetiny v Česku prudce zdražovat i nadále

Skupina Aures Holdings, pod jejíž křídla spadá síť autocenter AAA Auto a Mototechna, naši redakci informovala, že v uplynulém měsíci dosáhla síť AAA Auto ve střední Evropě vůbec nejlepšího prodejního výsledku ve své historii.

V červenci z jejích poboček odjelo k novým majitelům 8 759 vozů. Od otevření maloobchodních prodejen v květnu tak skupina prodala během tří měsíců 25 704 aut z druhé ruky, a dosáhla tří nejlepších měsíčních výsledků ve své téměř třicetileté historii.

„I když jsme po roce s pandemií očekávali postupný návrat do normálu a zvýšený zájem zákazníků o obměnu vozového parku, takové prodejní výsledky nás mile překvapily. Vzhledem k odložené spotřebě a úsporám z covidové doby si více zákazníků může novější vůz dovolit,“ uvedl Vaněček s tím, že síť autocenter rozšířila svou tuzemskou nabídku také o výběr vozů z jiných zemí, které zákazníkovi přiveze.

PSALI JSME:
Vyprodáno! Autobazary hlásí rekordní prodeje, ceny letí vzhůru

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Škodovka ukázala elektrický městský crossover Epiq

Největší tuzemská automobilka, Škoda Auto, spadající do německého koncernu Volkswagen, odtajnila v pátek jméno svého elektrického městského crossoveru, a to společně s designovou studií nabízející první pohled na …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

České jaderné elektrárny se zbavují závislosti na Rusku

Analýza
Do jaderné elektrárny Dukovany dodávala palivo bezmála 40 let ruská společnost TVEL. Letos ji nahradí americká společnost Westinghouse. Rusové končí také s dodávkami pro Temelín. Dalším krokem, kterým se elektrárenská společnost ČEZ odstřihává od spolupráce s Ruskem, je smlouva o obohacování uranu s francouzskou firmou Orano.