
Reaguje na to bankovní aplikací George, kde se lidem snaží přes mobil pomáhat ušetřit aspoň něco a dostat je do kladné nuly, ideálně k rezervě na tříměsíční výdaje.
Aplikace v mobilu ukazuje, jak je na tom člověk s výdaji a příjmy, kdy už svítí červená. Přehledně zobrazuje, kde všude si může klient přilepšit, třeba příspěvky od státu, kolik si za rok připsal na spořící účet, jak se naplňují jeho osobní finanční plány. To je novinka v aplikaci George České spořitelny – FIT zóna.

„Aplikace FIT zóna je vlastně digitálním trenérem, který klienty motivuje ke zlepšování jejich finančního zdraví. V průběhu dosavadního pilotního provozu si zónu vyzkoušelo takřka sedm set tisíc klientů,“ informovala Daniela Pešková, členka představenstva Spořitelny odpovědná za retailové bankovnictví.
Aplikace je od ledna dostupná všem klientům banky v mobilním bankovnictví George. Spořitelna zároveň testuje využití AI digitálního poradce „Hey George“ přímo v mobilní aplikaci George, který klientům pomůže se zlepšováním jejich finančního zdraví. Poradce s umělou inteligencí (jazykový model ChatGPT4, pozn. red.) banka spustí v průběhu roku.
„Nastaví-li si klient ve FIT zóně cíl, že chce odejít do důchodu s dvěma miliony, nebo že chce být schopen udržet finanční rezervu ve výši šesti platů, pomůže mu s dosažením těchto cílů jak FIT zóna, tak jeho bankéř. Jeden ekosystém nám umožní skutečně efektivně pomoci zlepšovat finanční zdraví u všech takřka tří milionů bankovních klientů,“ doplnila Pešková.
George je otevřen zhruba 60milionkrát měsíčně. Spořitelna si od toho slibuje zvýšení osvětové a marketingové komunikace, neboť osobních schůzek se uskuteční „jenů 150 tisíc měsíčně.
Ilustrační foto: Depositphotos.com