
Na začátku pandemie byl nedostatek roušek a dezinfekcí. Společnosti podnikající v této oblasti proto zažily opravdové žně. Podobný úspěch zaznamenal i Netflix, který zabavil nespočet lidí v domácí izolaci. Mezi vítěze koronavirové krize samozřejmě patří i celá řada dalších společností od biotechnologických počínaje po IT konče.
V rámci pandemie se dařilo i některým společnostem, do kterých bychom to na začátku nejspíš neřekli. Patří mezi ně společnost Crocs, která vyrábí ikonické gumové pantofle. Tuto společnost můžeme zařadit do oděvního a obuvního odvětví, které jako celek zažilo těžké časy. Nicméně Crocs je zajímavá výjimka. Ukazuje nám, že si lidé v rámci pandemie chtějí udělat pohodlí a s estetikou si moc hlavu nelámou.
Crocs očekává růst tržeb za rok 2020 o 12 procent na 1,38 miliardy dolarů. Pro letošní rok přitom vyhlíží růst prodejů o 20 až 25 procent. Investoři si této zajímavosti již všimli. Mohli jsme tak na burze sledovat růst ceny akcií Crocs z úrovně 33 na úroveň 75 dolarů během posledních šesti měsíců.
Pohodlí v kombinaci se snadným dezinfikováním povzbudilo prodeje pantoflí Crocs především u mladších zákazníků. Značce kromě pandemie pomohlo i spojení se zpěvákem Justinem Bieberem a řetězcem rychlého občerstvení KFC. Úspěšným reklamním kanálem se stala sociální síť TikTok.
Autor je hlavní ekonom společnosti BH Securities
(Redakčně upraveno)
Mno nevím,v této obuvi se dá vypěstovat plíseň ikdyž jsou děrované a ortopedické poruchy klentby a dalšího.Ale hlavně že máme boty z umělé hmoty…
Větší humus mezi křampama už být nemůže !!!