Anketa: Značka Baťa českou průmyslovou ikonou století

Jako největší průmyslovou ikonu, která šíří dobré jméno Česka a českého průmyslu, vybrali Češi v anketě Svazu průmyslu a dopravy obuvnickou značku Baťa. Na druhé a třetí místo vyslali České pivo a značku Škoda Auto.
Ilustrační foto: Archiv

Anketu vyhlásil Svaz průmyslu a dopravy ČR, který letos oslavil sto let své existence. Svaz vybral deset českých průmyslových značek a produktů, ze kterých přes tři tisíce hlasujících na internetu vybralo tři průmyslové ikony.

„Tomáš Baťa a jeho potomci vybudovali už na začátku minulého století globální obuvnické impérium. Stejně jako v Americe Henry Ford inspiroval svými metodami řízení a organizace výroby řadu světových podnikatelů, stal se Tomáš Baťa vzorem pro mnohé české průmyslníky. Baťa byl prototypem vizionáře, které potřebujeme i v dnešní době,“ komentoval výsledky ankety prezident svazu Jaroslav Hanák.

Mezi desítku kandidátů svaz vybral tradiční české výrobky České pivo a Český křišťál, zavedené značky Škoda Auto, Baťa, Zetor či Petrof, ale také špičkové produkty jako antivirový software Avast, cvičný bojový letoun L-39 Albatros, plastickou trhavinu Semtex a vůz Tatra T77.

„Anketou jsme chtěli vyzvednout kvalitu a tradici českých průmyslových firem, um českých rukou a schopnost našich podnikatelů přijít na trh v pravý čas s tou správnou inovací. Těší nás, že stejného názoru byly i více než tři tisíce čtenářů, kteří se do hlasování zapojili,“ dodala ředitelka komunikace Svazu průmyslu a dopravy Eva Veličková.

Druhé České pivo je nedílnou součástí české historie a kultury a významně posiluje dobrou pověst Česka po celém světě. Zájem o české pivo ve světě roste, o čemž svědčí i letošní údaje o jeho vývozu. Za první tři čtvrtletí tuzemské pivovary poslaly do světa čtyři miliony hektolitrů a za celý rok se pravděpodobně dostanou poprvé nad hranici pěti milionů hektolitrů exportovaného piva.

PSALI JSME:
Automobilky v Česku mají zlaté časy

Škoda Auto, která skončila třetí, rozhodně patří mezi největší české průmyslové ikony. Kořeny automobilky sahají až do roku 1895, což z ní dělá jednu z nejstarších automobilek na světě. „Velmi si cením i toho, že se mezi tradičními značkami a produkty neztratil ani zástupce novodobého odvětví. Antivirová společnost Avast rozjela svůj byznys až po roce 1989,“ uvedl Hanák.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Firmy

Sberbank CZ meziročně klesl zisk o 47 milionů

Česká pobočka největší ruské banky, Sberbank CZ, dosáhla vloni podle předběžných neauditovaných výsledků čistého zisku ve výši 377 milionů korun. Za rok 2017 banka hlásila neauditovaný zisk ve výši 424 mil. Kč, což …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Nejčastěji škodí voda. Češi podceňují pojištění svých domovů

Analýza
Podpisem pojistné smlouvy považujeme věc za uzavřenou na mnoho let. Tak vypadá klasický scénář spojený s pojištěním nemovitosti a domácnosti. Češi zapomínají své pojistné smlouvy pravidelně kontrolovat, čímž riskují, že pojistné částky po čase již nemusí stačit na krytí případných škod. Jak tedy správně pojistit svůj domov a kdy pojistnou smlouvu aktualizovat?

Investice s vůní benzínu

Kouzlu vozů z dob minulých podléhá stále více lidí, kteří shánějí hlavně socialistické veterány. V tom jim už rok …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru