Anketa: Značka Baťa českou průmyslovou ikonou století

Jako největší průmyslovou ikonu, která šíří dobré jméno Česka a českého průmyslu, vybrali Češi v anketě Svazu průmyslu a dopravy obuvnickou značku Baťa. Na druhé a třetí místo vyslali České pivo a značku Škoda Auto.
Ilustrační foto: Archiv

Anketu vyhlásil Svaz průmyslu a dopravy ČR, který letos oslavil sto let své existence. Svaz vybral deset českých průmyslových značek a produktů, ze kterých přes tři tisíce hlasujících na internetu vybralo tři průmyslové ikony.

„Tomáš Baťa a jeho potomci vybudovali už na začátku minulého století globální obuvnické impérium. Stejně jako v Americe Henry Ford inspiroval svými metodami řízení a organizace výroby řadu světových podnikatelů, stal se Tomáš Baťa vzorem pro mnohé české průmyslníky. Baťa byl prototypem vizionáře, které potřebujeme i v dnešní době,“ komentoval výsledky ankety prezident svazu Jaroslav Hanák.

Mezi desítku kandidátů svaz vybral tradiční české výrobky České pivo a Český křišťál, zavedené značky Škoda Auto, Baťa, Zetor či Petrof, ale také špičkové produkty jako antivirový software Avast, cvičný bojový letoun L-39 Albatros, plastickou trhavinu Semtex a vůz Tatra T77.

„Anketou jsme chtěli vyzvednout kvalitu a tradici českých průmyslových firem, um českých rukou a schopnost našich podnikatelů přijít na trh v pravý čas s tou správnou inovací. Těší nás, že stejného názoru byly i více než tři tisíce čtenářů, kteří se do hlasování zapojili,“ dodala ředitelka komunikace Svazu průmyslu a dopravy Eva Veličková.

Druhé České pivo je nedílnou součástí české historie a kultury a významně posiluje dobrou pověst Česka po celém světě. Zájem o české pivo ve světě roste, o čemž svědčí i letošní údaje o jeho vývozu. Za první tři čtvrtletí tuzemské pivovary poslaly do světa čtyři miliony hektolitrů a za celý rok se pravděpodobně dostanou poprvé nad hranici pěti milionů hektolitrů exportovaného piva.

PSALI JSME:
Automobilky v Česku mají zlaté časy

Škoda Auto, která skončila třetí, rozhodně patří mezi největší české průmyslové ikony. Kořeny automobilky sahají až do roku 1895, což z ní dělá jednu z nejstarších automobilek na světě. „Velmi si cením i toho, že se mezi tradičními značkami a produkty neztratil ani zástupce novodobého odvětví. Antivirová společnost Avast rozjela svůj byznys až po roce 1989,“ uvedl Hanák.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Firmy

Boehringer Ingelheim roste a investuje

Výzkumně zaměřená farmaceutická společnost Boehringer Ingelheim uzavřela rok 2018 s obratem 17,5 miliardy eur. Po očištění o vlivy měn a jednorázové vlivy vzniklé v důsledku výměny aktiv se společností Sanofi v roce …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Téměř polovina Čechů jezdí na dovolenou autem. Co podceňují?

Analýza
Téměř polovina Čechů (47 %) podle Českého statistického úřadu jezdí na dovolenou autem. Nejčastěji do bližších zemí: Na Slovensko, do Chorvatska nebo Itálie. Dlouhé cesty ovšem znamenají poměrně silnou zátěž, zejména pro řidiče. Od únavy či chvilkové nepozornosti může být už jen krůček k dopravní nehodě, zejména pokud popojíždíte v dopravní zácpě vyvolané nástupním dnem na dovolenou.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru