Nekompromisní Hello bank! versus vstřícná Creditas

Kolik přesně klientů má Hello bank!, není známo, ale podle webu Peníze.cz jsou to 343 tisíce. Nyní bance hrozí, že o část z nich může přijít. Chová se totiž podobně jako Air Bank letos v lednu, když oznámila, že platby kartou bude možné ověřovat pouze prostřednictvím chytrých telefonů.
Kolik přesně klientů má Hello bank!, není známo, ale podle webu Peníze.cz jsou to 343 tisíce. Nyní bance hrozí, že o část z nich může přijít. Ilustrační foto: FAEI.cz

To v lednu vzbudilo mezi klienty Air Bank značné pobouření a hrozilo, že přijde až o 170 tisíc spořitelů, kteří mobilní telefony k bankovnictví z nejrůznějších důvodů nepoužívají. Air Bank tenkrát prozřela a od dubna umožnila platby kartou i prostřednictvím druhého e-pinu přes SMS.

Hello Bank! se však zdá zatvrzelejší než Air Bank a jednomu z klientů, který protestoval nekompromisně napsala: „…je nám líto, ale veškeré platby provedené přes internet je možno autorizovat pouze v mobilní aplikaci. O zavedení možnosti e-pinu neuvažujeme.“

Jak radikálně se Hello Bank! liší nejen od Air Bank, ale například i od banky Creditas, která autentizaci internetových plateb kartou už od samého počátku nabídla svým 110 tisícům klientů nejen ve formě tradiční aplikace, ale i například otiskem prstu nebo rozpoznáním obličeje.

„Druhou možností je potvrzení platby kombinací kódu z SMS a kódu ePIN,“ sdělila vstřícně banka s podrobným vysvětlením, jak postupovat.

Jistě bude zajímavé sledovat, jak klienti zareagují. Jak Hello bank!, tak Creditas v žebříčku nejlepších spořicích účtů do půl milionu korun dominují českému bankovnímu trhu, v oblasti běžných účtů za velkými bankami určitě nezaostávají.

Ale jádro pudla bývá v detailu. Neméně důležité jsou i možnosti placení kartou, protože loni lidé v e-shopech utratili 200 miliard korun. Dá se proto předpokládat, že banky, které jsou ke klientskému pohodlí vstřícnější, budou ve výhodě.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena