
To v lednu vzbudilo mezi klienty Air Bank značné pobouření a hrozilo, že přijde až o 170 tisíc spořitelů, kteří mobilní telefony k bankovnictví z nejrůznějších důvodů nepoužívají. Air Bank tenkrát prozřela a od dubna umožnila platby kartou i prostřednictvím druhého e-pinu přes SMS.
Hello Bank! se však zdá zatvrzelejší než Air Bank a jednomu z klientů, který protestoval nekompromisně napsala: „…je nám líto, ale veškeré platby provedené přes internet je možno autorizovat pouze v mobilní aplikaci. O zavedení možnosti e-pinu neuvažujeme.“
Jak radikálně se Hello Bank! liší nejen od Air Bank, ale například i od banky Creditas, která autentizaci internetových plateb kartou už od samého počátku nabídla svým 110 tisícům klientů nejen ve formě tradiční aplikace, ale i například otiskem prstu nebo rozpoznáním obličeje.
„Druhou možností je potvrzení platby kombinací kódu z SMS a kódu ePIN,“ sdělila vstřícně banka s podrobným vysvětlením, jak postupovat.
Jistě bude zajímavé sledovat, jak klienti zareagují. Jak Hello bank!, tak Creditas v žebříčku nejlepších spořicích účtů do půl milionu korun dominují českému bankovnímu trhu, v oblasti běžných účtů za velkými bankami určitě nezaostávají.
Ale jádro pudla bývá v detailu. Neméně důležité jsou i možnosti placení kartou, protože loni lidé v e-shopech utratili 200 miliard korun. Dá se proto předpokládat, že banky, které jsou ke klientskému pohodlí vstřícnější, budou ve výhodě.