Novinky v osobních financích: Umělá inteligence pomáhá bezpečně nakupovat

Záběr umělé inteligence se neustále rozšiřuje. Společnost Mastercard tento týden informovala o své technologii Agent Pay, která propojuje svět umělé inteligence a digitálního obchodu. Řešení umožňuje AI agentům, tedy softwarovým nástrojům využívajícím umělou inteligenci (AI), nakupovat jménem uživatelů bezpečně, transparentně a s plnou kontrolou.
Umělá inteligence už pomáhá lidem i firmám bezpečně nakupovat. Ilustrační foto: Depositphotos.com
Umělá inteligence už pomáhá lidem i firmám bezpečně nakupovat. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Na vývoji Agent Pay se Mastercard podílí s dalšími technologickými lídry, jako jsou Microsoft nebo IBM, aby se tento nový způsob placení mohl co nejdříve dostat k lidem i firmám. Přesněji řečeno, podle tiskové zprávy společnosti je Agent Pay zatím dostupný pouze zákazníkům ve Spojených státech a jeho rozšíření do dalších regionů se plánuje.

Základem celého řešení je technologie tokenizace, kterou Mastercard využívá i v rámci mobilních plateb nebo online platební metody Click to Pay. V rámci Agent Pay vznikají unikátní tokeny pro agentické platby, které umožňují provádět platby prostřednictvím ověřených AI agentů, a to bez nutnosti předávání citlivých údajů o platební kartě.

Spotřebitelé mají zároveň plnou kontrolu nad tím, jaké typy transakcí může agent provádět, a mohou mu tento přístup kdykoliv odebrat. Firmy pak mohou pomocí agentů automatizovat celý nákupní proces včetně výběru dodavatelů, optimalizace platebních podmínek i řízení logistiky. Ve všech případech přitom probíhá platba digitálně a bezpečně, v rámci sítě Mastercard.

Společnost Broker Consulting informovala o svém indexu hypotečních úvěrů, jenž v dubnu zaznamenal hodnotu 4,72 procenta, což oproti březnovým 4,75 procenta představuje pokles o tři bazické body. Průměrná nabídková sazba, za kterou si mohli zájemci sjednat v dubnu hypotéku, se opět mírně snížila.

Společnost epet, dodavatel elektřiny a zemního plynu, informovala o výsledcích reprezentativního průzkumu mapujícího náladu a očekávání spotřebitelů po skončení topné sezóny. Většina českých domácností šetřila v uplynulé topné sezóně z důvodu vysokých cen energiemi. Uvedlo to 70 procent českých spotřebitelů, podobně jako loni.

Stejně jako v minulé topné sezóně se domácnostem nejčastěji podařilo snížit spotřebu energií o 20 procent. Zhruba dvě třetiny domácností (65 %) vydávají za zálohy na energie do 20 procent měsíčního rozpočtu. Obava z růstu cen mezi spotřebiteli meziročně vzrostla. O změně dodavatele aktuálně uvažuje pouze 16 procent respondentů.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek