Octavia RS poprvé jako hybrid. A tím to nekončí

Nejprodávanější model z Mladé Boleslavi dostal novou generaci a ta zase novou vrcholnou variantu. Připravte se na větší míru elektrifikace.
Zvenčí vůz poznáte podle černých doplňků a kol, případně červených třmenů brzd, za volantem s páčkami pro řazení podle tužšího podvozku a progresivnímu řízení, jež se vzrůstající rychlostí tuhne. Foto: Škoda Auto

Kdo chce vyjít vstříc požadavkům Evropské unie na emise oxidu uhličitého, musí nutně ve velkém prodávat elektromobily nebo plug-in hybridy. Škoda Auto není výjimkou, takže nepřekvapí, že nové sportovní provedení RS dostalo přídomek iV, jenž značí, že lze kus cesty jet pouze na elektřinu a akumulátor v případě potřeby strčit do zásuvky.

Ostrá verze kombinuje benzinový čtyřválec 1.4 TSI se 110 kilowatty a elektromotor o výkonu 85 kilowattů, obě ústrojí dají dohromady 180 kW. Točivý moment činí 400 N.m. Sila přes šestistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG míří na přední kola. Zásoba elektřiny se ukládá do 13kWh Li-ion akumulátoru a stačit by měla až na 60 kilometrů jízdy bez exhalací. Ve výsledku tak RS iV vykazuje emise CO2 ve výši 30 gramů na kilometr.

Zrychlení, o nějž se stará především elektromotor se 330 N.m, je na stovce za 7,3 sekundy a zastaví se až na 225 km/h. Zvenčí vůz poznáte podle černých doplňků a kol, případně červených třmenů brzd, za volantem s páčkami pro řazení podle tužšího podvozku a progresivnímu řízení, jež se vzrůstající rychlostí tuhne.

Obyčejný plug-in

Nabíjecí hybrid můžete v octavii dostat také v krotší verzi, a to ve výbavách Ambition a Style. Zde systémový výkon činí 150 kilowattů, točivý moment 350 newtonmetrů. I zde lze baterii dobít doma z běžné domácí zásuvky nebo pomocí wallboxu. Liftback pojme 450 litrů zavazadel, kombi 490. Objem benzinové nádrže činí 40 litrů.

Mild hybrid

Když elektromotor jen lehce pomáhá spalovací jednotce, jde o mild hybrid. U řady Octavia má tato varianta název e-TEC a výkon 81 nebo 110 kilowattů. Jde o vůbec první zástavbu takového ústrojí do vozu Škoda, na trhu se objeví v létě. Slabší verze používá tříválec 1.0 TSI, silnější 1.5 TSI. Řemenový startér-generátor a i lithium-iontový akumulátor s kapacitou 0,6 kWh pracují s napětím 48 voltů. Systém umožňuje i tzv. plachtění, kdy se vůz díky spalovacímu motoru rozjede na určité tempo a po rovině ho udržuje už jen pomocí elektrické trakce. K dispozici je též systém start-stop. Celkově mild hybridní technologie snižuje spotřebu paliva až o 0,4 l na 100 km.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 1
Sdílet článek