
Třetím nejprodávanějším typem rodinného vozu je MPV, které tvoří deset procent prodejů v AAA Auto, největšího tuzemského prodejce ojetých vozů. V porovnání dubna s květnem se rodinných aut prodalo o 14,7 procenta více. Od začátku roku do konce května pak podle statistik firmy dokonce o 19,2 procenta více, než loni ve stejném období.
Bezpečnost na silnicích je hlavním tématem posledních let, takže není překvapením, že rodiny s malými dětmi při výběru svého dalšího vozu řeší právě bezpečnost, pohodlí a velikost zavazadlového prostoru. S blížícím se Mezinárodním dnem dětí v květnu tradičně rostla poptávka po rodinných vozech typu kombi, SUV nebo MPV.
Za posledních třicet let se nároky českých rodin značně proměnily. „Zatímco na začátku devadesátých let děti jezdily nepřipoutané a na zadních sedadlech klidně v pěti, dnešní rodiče si něco takového často nedokáží představit. Proto se také rodinné vozy např. bez Isofixu ani neprodávají,“ informovala Karolína Topolová, šéfka skupiny Aures Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA Auto.