Ojetiny: Rodiny stále častěji preferují kombíky a esúvéčka

Rodiny stále častěji preferují kombíky a esúvéčka, vyplývá ze statistik autocenter společnosti AAA Auto, které má redakce FAEI.cz k dispozici. Z celkového objemu prodaných ojetých automobilů za letošní květen byla rodinných vozů více než polovina: 27 procent tvořily kombíky a 25 vozy SUV.
Bezpečnost na silnicích je hlavním tématem posledních let, takže není překvapením, že rodiny s malými dětmi při výběru vozu řeší zejména bezpečnost a volí kombíky nebo SUV. Ilustrační foto: Pixabay.com

Třetím nejprodávanějším typem rodinného vozu je MPV, které tvoří deset procent prodejů v AAA Auto, největšího tuzemského prodejce ojetých vozů. V porovnání dubna s květnem se rodinných aut prodalo o 14,7 procenta více. Od začátku roku do konce května pak podle statistik firmy dokonce o 19,2 procenta více, než loni ve stejném období.

Bezpečnost na silnicích je hlavním tématem posledních let, takže není překvapením, že rodiny s malými dětmi při výběru svého dalšího vozu řeší právě bezpečnost, pohodlí a velikost zavazadlového prostoru. S blížícím se Mezinárodním dnem dětí v květnu tradičně rostla poptávka po rodinných vozech typu kombi, SUV nebo MPV.

Za posledních třicet let se nároky českých rodin značně proměnily. „Zatímco na začátku devadesátých let děti jezdily nepřipoutané a na zadních sedadlech klidně v pěti, dnešní rodiče si něco takového často nedokáží představit. Proto se také rodinné vozy např. bez Isofixu ani neprodávají,“ informovala Karolína Topolová, šéfka skupiny Aures Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA Auto.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena