Podíl českých maminek, které preferují vůz v automatu, se za desetiletí zdvojnásobil

Před deseti lety si sotva deset procent českých maminek kupovala ojetý vůz s automatickou převodovkou, letos jich je již 23 procent a podíl každým měsícem roste. Maminky chtějí hlavně bezpečné vozy. Vyplývá to ze statistik společnosti Aures Holdings, která v tuzemsku provozuje sítě autocenter AAA Auto a Mototechna. Ženy u nich tvoří téměř 30 procent zákazníků.
Podle Karolíny Topolové maminky kladou mnohem větší důraz na celkovou bezpečnost a bytelnost vozu. Ilustrační foto: Škoda Auto

Specifickou skupinu pak tvoří ženy – matky. Podle nejnovějších statistik skupiny se v populaci maminek-řidiček těší největší oblibě benzinové automobily s manuální převodovkou v provedení kombi, MPV a SUV, které tvoří téměř 60 procent. Nejvyšším tempem roste zájem o SUV, kterých se maminkám letos za čtyři měsíce prodalo více než za celý rok 2016.

České matky potkáte na silnicích nejčastěji ve vozech značky Škoda (26 %), Volkswagen (12 %) a Hyundai (8 %). Ženy, které mají ve vozech malé ratolesti, dávají stále přednost praktičnosti a hlavně bezpečnosti před komfortem a stylem. Jedním z důležitých faktorů při výběru novějšího vozu je velikost kufru a s ohledem na aktuální růst cen pohonných hmot průměrná spotřeba.

PSALI JSME:
Muži za auta utrácejí průměrně o dvě stě tisíc více než ženy

Podle statistik provozovatele sítě autocenter AAA AUTO české ženy preferují benzinové motory (58 %). 23 % z nich preferuje automatickou předovku. „Automatická převodovka protože poskytuje větší komfort a bezpečnost při jízdě, kdy vás každou chvíli rozptylují děti. Přitom ještě před pěti lety si automat vybíralo sotva deset procent maminek,“ informovala Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny Aures Holdings.

Podle ní u zákaznic, pokud jde o typ karoserie, stále vládne hatchback, ale jeho popularita od roku 2016 klesla ze 48 procent na třetinu. Ženy s dětmi preferují kombi, MPV a čím dál více narůstá prodej vozů i v segmentu SUV, kterých se této skupině zákazníků prodalo letos již více než za celý rok 2016.

PSALI JSME:
Vybodované řidičce nepomohl ani řidičák ze Slovenska

„Maminky kladou mnohem větší důraz na celkovou bezpečnost a bytelnost vozu. Sama z pohledu matky osmileté holčičky a aktivní řidičky preferuji větší bezpečné vozy s dobrým výhledem a velkým úložným prostorem,“ poznamenala Topolová. Z modelů automobilů je u maminek nejoblíbenější Škoda Fabia, Škoda Octavia a VW Passat.

Odlišné preference při pořizování vozu mají podle ní začínající řidičky. Pro ty je charakteristické vnímání automobilu především jako flexibilního dopravního prostředku a zároveň symbolu určité nezávislosti. „Přestože jsou ženy obecně při výběru automobilů velmi pragmatické, čím jsou mladší, tím více při výběru automobilu zohledňují i módnost a například barvu vozu,“ dodala Topolová.

PSALI JSME:
Problémem českých silnic jsou rizikoví mladí řidiči

Zavřít reklamu ×
  1. Maminky mají obrovské auta a neumí vůbec řídit. Je to smutné kam to došlo. Pryč je doba kdy maminky měly Matiz a nepřekážely na cestě .

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB