Philip Morris ČR: Pokles prodeje klasických výrobků byl kompenzován příznivým cenovým vývojem

Analýza
Společnost Philip Morris ČR včera oznámila růst tržeb za první polovinu tohoto roku na 8,9 miliardy korun. Čistý zisk zůstal v meziročním srovnání prakticky beze změny na 1,7 mld. Kč. Pokles prodeje klasických výrobků částečně kompenzoval nárůst zahřívaných náplní a příznivý cenový vývoj.
Prodej klasických cigaret klesl na 31,4 procenta. Ilustrační foto: Pixabay.com

Konsolidované tržby společnosti vzrostly meziročně o 3,7 procenta na 8,9 miliardy korun. Za růstem jsou vyšší prodeje zahřívaných náplní o 0,5 miliardy a příznivý cenový vývoj těchto produktů (0,3 mld. Kč). Prodej klasických výrobků klesl o 0,8 miliardy korun, což bylo částečně kompenzováno jejich cenovým vývojem (0,3 mld. Kč).

Celkový počet prodaných výrobků klesl ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o jedenáct procent na 5,5 miliardy kusů. Je to dáno nižšími prodeji klasických produktů v příhraničních oblastech vyplývající z restriktivních opatření. To alespoň částečně kompenzoval prodej zahřívaných výrobků.

PSALI JSME:
Češi loni poprvé v historii snížili útraty za tabák

Celkový kombinovaný trh cigaret a zahřívaných produktů se v ČR meziročně snížil o 10,8 procenta na 7,9 miliardy kusů v důsledku nižších objemů prodejů v příhraniční. Celkový kombinovaný podíl v ČR se meziročně mírně snížil o 1,5 procentního bodu na 42,9 procenta. Prodej klasických cigaret klesl o 3,5 procentního bodu na 31,4 procenta, zatímco zahřívané produkty vzrostly o 2,1 procenta na 11,6 procenta.

Na Slovensku klesl celkový kombinovaný podíl o 1,6 procentního bodu na 56,5 procenta. Růst uživatelů zahřívaného tabáku o 3,1 procenta nedokázal kompenzovat pokles klasických výrobků o 4,7 procentního bodu. Náklady na prodané zboží vzrostly o 19,3 procenta na 4,95 miliardy korun.

PSALI JSME:
Výběr daně z tabákových výrobků je totálním fiaskem

Pozitivní je pokles provozních nákladů o 6,1 procenta (1,9 mld. Kč). Provozní zisk mírně klesl na 2,1 miliardy korun (‑4,0 % meziročně). Důvody jsou uvedeny výše – nižší prodej klasických výrobků, zejména vzhledem k omezením limitující prodej v pohraničí, a nižší marže ze zahřívaných náplní, kde společnost figuruje pouze jako distributor a nevyrábí je.

Čistý zisk zůstal meziročně téměř beze změny a dosáhl 1,7 miliardy korun (-0,3 % meziročně), kdy proti minulému roku klesla efektivní daňová sazba na 16,8 procenta. Zisk na jednu akcii je 630 korun.

Autor je analytik Komerční banky
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
E-cigarety měly být spásou kuřáků. Mohou ale poškozovat srdce, plíce či mozek. Anebo explodovat v ústech

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Generali má celosvětově novou organizační strukturu

Správní rada společnosti Generali schválila tento týden na svém zasedání novou organizační strukturu, která odráží hlavní aktivity skupiny tak, jak je navrhl její generální ředitel Philippe Donnet. Od letošního …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Letní tábory pro děti už stojí skoro stejně, jako dovolená u moře

Průzkum
Pobyt v chatce nebo ve stanu v českých luzích a hájích je mnohdy srovnatelný s cenou levnějších zájezdů k moři. Třetina rodičů očekává, že si letos za letní tábor pro své děti připlatí k moři. Každý pátý rodič počítá, že za svou dceru nebo syna zaplatí více než deset tisíc korun. Ukázalo šetření společnosti Provident Financial, který mají Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) k dispozici.