
Konsolidované tržby společnosti vzrostly meziročně o 3,7 procenta na 8,9 miliardy korun. Za růstem jsou vyšší prodeje zahřívaných náplní o 0,5 miliardy a příznivý cenový vývoj těchto produktů (0,3 mld. Kč). Prodej klasických výrobků klesl o 0,8 miliardy korun, což bylo částečně kompenzováno jejich cenovým vývojem (0,3 mld. Kč).
Celkový počet prodaných výrobků klesl ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o jedenáct procent na 5,5 miliardy kusů. Je to dáno nižšími prodeji klasických produktů v příhraničních oblastech vyplývající z restriktivních opatření. To alespoň částečně kompenzoval prodej zahřívaných výrobků.
Celkový kombinovaný trh cigaret a zahřívaných produktů se v ČR meziročně snížil o 10,8 procenta na 7,9 miliardy kusů v důsledku nižších objemů prodejů v příhraniční. Celkový kombinovaný podíl v ČR se meziročně mírně snížil o 1,5 procentního bodu na 42,9 procenta. Prodej klasických cigaret klesl o 3,5 procentního bodu na 31,4 procenta, zatímco zahřívané produkty vzrostly o 2,1 procenta na 11,6 procenta.
Na Slovensku klesl celkový kombinovaný podíl o 1,6 procentního bodu na 56,5 procenta. Růst uživatelů zahřívaného tabáku o 3,1 procenta nedokázal kompenzovat pokles klasických výrobků o 4,7 procentního bodu. Náklady na prodané zboží vzrostly o 19,3 procenta na 4,95 miliardy korun.
Pozitivní je pokles provozních nákladů o 6,1 procenta (1,9 mld. Kč). Provozní zisk mírně klesl na 2,1 miliardy korun (‑4,0 % meziročně). Důvody jsou uvedeny výše – nižší prodej klasických výrobků, zejména vzhledem k omezením limitující prodej v pohraničí, a nižší marže ze zahřívaných náplní, kde společnost figuruje pouze jako distributor a nevyrábí je.
Čistý zisk zůstal meziročně téměř beze změny a dosáhl 1,7 miliardy korun (-0,3 % meziročně), kdy proti minulému roku klesla efektivní daňová sazba na 16,8 procenta. Zisk na jednu akcii je 630 korun.
Autor je analytik Komerční banky
(Redakčně upraveno)