Pracovat jako dobrovolník? Ledaže to zaměstnavatel proplatí

I když dobrovolnickou práci považuje za důležitou 51 % českých zaměstnanců, jen málokdo je ochoten jí skutečně věnovat svůj čas. Zaměstnanci jsou vesměs toho názoru, že by na veškeré dobrovolnické aktivity měli dostat placené volno od svého zaměstnavatele.
Engage Days 2018. Ilustrační foto: Byznys pro společnost

„Tento názor přitom nepanuje jen v ČR,“ říká Alžběta Honsová, marketingová manažerka české pobočky personálně poradenské společnosti Randstad. Ta zveřejnila výsledky globálního průzkumu Workmonitor, který se věnoval sociální odpovědnosti a diverzitě.

Zdroj: Randstad

Výsledky nejsou pro Česko nijak lichotivé – do neplacených dobrovolnických aktivit se zapojuje pouze patnáct procent Čechů, což je vůbec nejnižší podíl z 34 zemí zapojených do průzkumu.

„Česká republika je sice v zapojování zaměstnanců do dobrovolnických prací na poslední příčce žebříčku, ve světě však situace výrazně lepší není. Globálně se aktivně do dobročinných činností ve svém volném čase zapojuje 34 % respondentů našeho průzkumu. V případě poskytnutí placeného volna by se jejich podíl zvýšil na 73 %,“ uvádí Honsová. A pokud by čeští zaměstnanci dostali na dobročinné aktivity placenou dovolenou, zapojilo by se do nich 67 % z nich.

Celých osm procent respondentů průzkumu Randstad Workmonitor pak uvedlo, že v rámci pracovní doby vykonávají dobrovolnickou práci pro organizaci vybranou zaměstnavatelem. „V obou případech jde u nás opět o nejnižší podíl ze všech zkoumaných zemí. Celosvětový průměr činí 19 %, respektive 18 %,“ dodává Honsová s tím, že pouze sedm procent českých zaměstnanců od svého zaměstnavatele dostane placené volno na dobrovolnickou práci ve prospěch nějaké charitativní činnosti či organizace.

PSALI JSME:
Společensky odpovědné firmy více přitahují nejen zákazníky, ale i uchazeče o zaměstnání

Když firmy zapojují své zaměstnance

Další možností je firemní dobrovolnictví. Jde o to, že zaměstnanci firem v pracovní době pomáhají neziskovému sektoru a podporují místní komunity, proto tedy firemní dobrovolníci.

Mezi největší podzimní firemní dobrovolnické akce v České republice patří Engage Days (Dny zapojení se), které se letos konají již podesáté a zapojí se do nich stovky zaměstnanců.

Letošní ročník, který pořádá aliance Byznys pro společnost, odstartoval již v pondělí a do pátku 420 zaměstnanců 18 společností pomůže neziskovému sektoru tím, že odpracují v jeho prospěch 3000 hodin.

„Firemní dobrovolnictví přispívá k lepší firemní kultuře a rozvíjí dobrý vztah lidí k nejbližšímu okolí,“ říká Pavlína Kalousová, předsedkyně aliance.

„V letošním ročníku jsou oblasti pomoci různorodé: Od ekologických aktivit, přes sociální a zdravotní oblast po regionální a komunitní rozvoj. Stále více pozorujeme narůstající trend expertní pomoci, kdy firmy sdílejí své know-how v dané oblasti s neziskovým sektorem,“ doplňuje Pavel Kučera, projektový manažer Engage Days.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Zaměstnání

Nezaměstnanost stagnuje na úrovni čtyř procent

Podíl nezaměstnaných zůstal během února na stejné úrovni a dosáhnul tak čtyř procent. Sezónnost mezi únorem a lednem historicky nehraje významnější roli a stagnace tak odráží reálný vývoj na trhu práce. I přes nižší …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB