Proč si Češi pořád pletou cestovní pojištění a pojištění storna?

Poradna
V letošním roce, kdy Češi začali opět masivně cestovat, zaznamenaly pojišťovny zvýšený počet dotazů týkajících se rozdílů mezi klasickým cestovním pojištěním a pojištěním storna. Z dotazů je patrné, že si Češi tato pojištění stále pletou.
Storno je v posledních letech stále častější součástí cestovního pojištění. Standardně ho lze uplatnit v případě, kdy klient nemůže do zahraničí vyrazit ze zdravotních důvodů. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Základním rozdílem je, že pojištění storna je určeno pro případ, kdy klient musí svůj zájezd zrušit ještě před cestou, především kvůli zdravotním problémům. Platí od zakoupení pojištění do data odjezdu. Cestovní pojištění naopak pomůže, když má klient potíže v zahraničí, a platí tedy od začátku zahraniční cesty do jejího konce.

Storno je v posledních letech stále častější součástí cestovního pojištění. Standardně ho lze uplatnit v případě, kdy klient nemůže do zahraničí vyrazit ze zdravotních důvodů, tzn. kdy má potíže ještě v ČR. Ve variantě Storno Plus ho pak lze využít z téměř jakéhokoli doložitelného důvodu.

Vztahuje se na ztrátu zaměstnání, rozvodové řízení, poškození bydliště, zrušení schůzky obchodním partnerem, dopravní nehodu cestou na letiště nebo třeba předvolání k soudu. Někteří klienti se však mylně domnívají, že pojištění storna lze využít i v případě, kdy se jim na dovolenou prostě jen nechce jet. Stejně tak není možné stornovat dovolenou, na které již klient je a část z ní absolvoval.

PSALI JSME:
Není úraz jako úraz. Aneb když máte letět k moři s nohou v sádře

V souvislosti s pandemií onemocnění covid-19 je možné storno uplatnit v případě, kdy je klientovi nařízena osobní preventivní karanténa zasahující do původně plánovaného termínu cesty. Nadále pak storno platí pro situaci, kdy bude zákazník nucen zrušit cestu z důvodu onemocnění covid -19, nebo v případě, že nesplní zdravotní podmínky pro vycestování z ČR, např. při kontrole na letišti.

Běžná spoluúčast je dvacet procent, když má klient sjednánu variantu Storno Plus, tak při hospitalizaci cestujícího dokonce dostane zpět 100 procent zaplacených prostředků. Je možné ho koupit nejen na celý zájezd, ale i na jednotlivé cestovní služby, jako například letenky nebo ubytování.

Při nákupu dovolené v cestovní kanceláři je nejjednodušší sjednat si storno v balíčku s cestovním pojištění rovnou při uhrazení první zálohy. Nejpozdějším termínem pro pojištění zájezdu na storno je datum doplatku.

PSALI JSME:
Strach jako důvod pro storno dovolené? Co říkají na koronavirus pojišťovny

Jiná situace je v případě, kdy si lidé svou dovolenou zařizují individuálně bez cestovní kanceláře. Pokud si člověk skládá svoji zahraniční cestu sám, je nutné pojištění storna sjednat do tří pracovních dnů od objednání první cestovní služby, tedy například letenky či ubytování.

Když dovolenou objednáváte méně než 15 dní před datem odjezdu, je nutné storno sjednat v den objednání, ale existuje i možnost dokupovat storno průběžně. V praxi to funguje tak, že když si člověk nejprve koupí pouze letenky, sjedná si pojištění storna na ně. Následně, když si zarezervuje hotel, pojištění storna si rozšíří také o cenu ubytování.

Pokud si klient rezervuje ubytování přes agenturu pro on-line rezervaci ubytování, jako je například booking.com, je nutné sjednat storno již v okamžiku, kdy je ubytování objednáváno (např. zadáváno číslo karty, pozn. aut.), i když k jeho zaplacení dojde až následně, či dokonce až v místě ubytování.

PSALI JSME:
Návrat Čechů k moři extrémně zvýšil počty zranění či nemocí

Cestovní pojištění člověka chrání po dobu pobytu v zahraničí. Klienti si však někdy nesprávně myslí, že cestovní pojištění lze využít na úhradu léčení v ČR, aby na dovolenou mohli odjet. Z cestovního pojištění pak nelze hradit ani léčbu po návratu do Česka.

Základním parametrem cestovního pojištění jsou léčebné výlohy. V rámci nich pojišťovna uhradí náklady na ošetření, léky a potřebné zdravotnické pomůcky, transport, hospitalizaci či repatriaci.

Pokrývá ale i další rizika spojená s cestováním, jako například úrazové pojištění, pojištění zavazadel či odpovědnosti. Zcela zásadní součástí cestovního pojištění je nonstop asistenční služba. Na tu by se měl klient obrátit neprodleně při vzniku potíží.

Autor je manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny
(Redakčně upraveno)

Ilustrační foto: Depositphotos.com

PSALI JSME:
Jak si z dovolené nepřivést místo suvenýrů pojistný průšvih

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Pojištění

Změny v povinném ručení se dotknou i vás

Kdo si myslel, že jsme si všechny změny v legislativě odbyli se začátkem roku, měl by zbystřit. S dubnem nám do života vstupují nová nařízení ohledně povinného ručení. Povinnost se rozšiřuje na více druhů vozidel, …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Posvítí nám semafor na cestu ke zdraví?

Analýza
Snaha usnadnit spotřebitelům orientaci v obalech, aby se nenechali zmást líbivými obrázky a lákavými tvrzeními. Systém, který nám pomůže v boji s nezdravými stravovacími návyky. To zní jako krok, proti němuž není možné nic namítat. Ale opravdu je evropské Nutri-Score tou cestou, jíž by se mělo značení potravin ubírat?