Pytláci ohleduplnější ochránců

Znáte rčení o kovářově kobyle, co má problémy s podkovami? Na Úřadu pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) je znají určitě. Nejenže kampaň k GDPR, která se kvůli nedostatku informací proměnila v několikaměsíční celonárodní hysterii, absolvovali v hluboké ilegalitě. Navíc bohorovně rozesílali svůj newsletter i po 25. květnu, i když od respondentů nezískali nově formulovaný souhlas s používání mailových adres.
Kampaň k GDPR se kvůli nedostatku informací proměnila v několikaměsíční celonárodní hysterii. Ilustrační foto: Pixabay

Až 5. června, tedy 11. den po platnosti evropské směrnice o ochraně osobních údajů a dlouho po všech bankách i operátorech či slevových a věrnostních programech, se také na ÚOOÚ probrali a požádali o alespoň dodatečný souhlas. Neudělil jsem jej, k těmto ochráncům už opravdu důvěru nemám.

Mimochodem, mé letité pokusy newsletteru se zbavit vždy končívaly na nutnosti nejdříve se přihlásit pod heslem na stránky Úřadu, a protože jsem heslo už dávno zapomněl, dostával jsem tyto spamy týden co týden dál. Přitom základní pravidlo ochrany osobních údajů je možnost se podobných zásilek zbavit jednoduše a bez dalších podmínek.

To i prodavači hrnců, proti nimž bylo GDPR původně namířeno, loví své klienty s větším ohledem na jejich soukromí.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena