Roland Villinger novým vedoucím Podnikové a produktové strategie ve společnosti ŠKODA AUTO

Roland Villinger je od 1. června 2021 vedoucím nově vytvořeného útvaru „Podnikové a produktové strategie“ ve společnosti ŠKODA AUTO. Česká automobilka slučuje útvary „Rozvoj společnosti a digitalizace“ a „Produktová strategie a management modulů“, aby spojením dvou hlavních témat budoucnosti naplno využila všech synergií.
Roland Villinger je od 1. června 2021 vedoucím nově vytvořeného útvaru Podnikové a produktové strategie v automobilce Škoda Auto. Foto: Audi AG

Andre Wehner, dosavadní vedoucí útvaru „Rozvoj společnosti a digitalizace“, převezme od 1. června 2021 funkci Chief Information Officer (CIO) značky MAN. Guido Haak, dosavadní vedoucí útvaru „Produktová strategie a management modulů“, odchází na vlastní žádost z koncernu Volkswagen.

„Sloučením útvarů ‚Rozvoj společnosti a Digitalizace‘ a ‚Produktová strategie a management modulů ‘ zároveň slučujeme dvě témata budoucnosti a vytváříme tak synergie. Velice mě těší, že v osobě Rolanda Villingera na tuto novou pozici získáváme manažera s mezinárodními zkušenostmi a uznávaného odborníka v oblasti digitalizace. Současně srdečně děkuji Andre Wehnerovi a Guido Haakovi za vykonanou práci. V uplynulých letech podstatným způsobem přispěli k úspěchům společnosti ŠKODA AUTO,“ uvedl Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO.

Roland Villinger na své poslední pozici řídil realizaci strategie koncernu Volkswagen, předtím byl dva a půl roku vedoucím oddělení Strategie společnosti AUDI. Roland Villinger vystudoval ekonomii a organizační psychologii na univerzitě v Mnichově a finance na University of Cambridge v Anglii. Tam také později promoval v oboru mezinárodní marketing a M&A.

V letech 1991 až 2016 Roland Villinger pracoval pro poradenskou společnost McKinsey v Evropě, Asii a v USA, od roku 2005 na pozici Senior Partner a položil základy působení společnosti v Thajsku či oblasti Indočíny. Řídil aktivity divize McKinsey Operations v asijsko-pacifickém regionu a působil také jako ředitel jihokorejské pobočky v Soulu nebo v americkém Silicon Valley.

V říjnu 2016 nastoupil na pozici Chief Strategy Officer a Chief Digital Officer ve společnosti AUDI. V této funkci řídil aktivity automobilky, související s digitalizací a současně odpovídal i za strategii společnosti. Od roku 2019 vedl Řízení realizace strategie koncernu Volkswagen.

Andre Wehner v uplynulých pěti letech ve společnosti ŠKODA AUTO řídil útvar Rozvoj společnosti a digitalizace, předtím byl více než tři roky Chief Information Officer české automobilky. Pod jeho vedením učinila společnost důležité kroky v oblastech digitalizace, služeb souvisejících s mobilitou,  konektivity a managementu inovací.

Do jeho gesce spadalo mimo jiné i vybudování ŠKODA AUTO DigiLabu v Praze, který jako digitální jednotka vyvíjí nová řešení mobility. DigiLab se mezitím rozrostl v globální síť s pobočkami v Tel Avivu, Pekingu a Púně. Andre Wehner k 1. červnu přechází na pozici Chief Information Officer ve společnosti MAN.

Guido Haak byl v uplynulých pěti a půl letech zodpovědný za produktovou strategii a management společnosti ŠKODA AUTO. Za jeho působení zahájila česká automobilka svou SUV-ofenzívu modelem KODIAQ. Poté následovaly dva další modely kategorie SUV – KAROQ a KAMIQ – které podstatným způsobem přispěly k růstovému kurzu značky ŠKODA. V uplynulém roce značka představila své první čistě elektrické SUV – model ENYAQ iV. Guido Haak odchází z koncernu Volkswagen na vlastní žádost.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

O kolik zdražil řízek, guláš nebo smažák. Velké srovnání cen

Analýza
Restauracemi se v úvodu roku prohnala vlna skokového zdražování způsobená zvýšením DPH. Navzdory klesající inflaci jsou březnové ceny v průměru o osm procent vyšší než před rokem. O kolik ale za posledních pět let zdražila běžná jídla, jako je svíčková, řízek nebo guláš? Společnost Dotykačka poskytla Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) detailní údaje o růstu cen vybraných pokrmů.