
Brýle HoloLens promítají holografické obrázky příruček, kontrolních seznamů údržby a dalších dokumentů před oči uživatele. Pohled přes brýle lze sdílet také s kolegy, například během videohovorů na technických jednáních a školeních.
„V tomto pilotním projektu využíváme technologii rozšířené reality. Chceme využít její potenciál k dalšímu zefektivnění údržby a servisu našich strojů a zařízení a ještě více minimalizovat potenciál chyb. Díky těmto brýlím mají technici všechny potřebné informace přímo před sebou a mohou se plně soustředit na vykonávanou činnost,“ informoval redakci Miroslav Kroupa ze společnosti Škoda Auto.
Podle něj brýle usnadňují zaměstnancům společnosti práci a zvyšují její bezpečnost.
„Umožňují vyměňovat si flexibilně informace, a to i s kolegy v jiných lokalitách nebo v různých časových pásmech. To výrazně zrychluje procesy údržby. Zejména v dobách covid-19 jde o značnou výhodu,“ vysvětluje Kroupa.
Automobilka v rámci aktuálního pilotního projektu testuje použití technologií „rozšířené reality“ při údržbě výrobních systémů. Během videohovorů mohou technici pomocí speciálních brýlí zprostředkovat svůj pohled na stroj a rovnou se poradit s kolegy, kteří nejsou na místě. Brýle lze navíc použít k přenosu technické dokumentace a dalších pracovních materiálů ostatním partnerům.
Technologie „rozšířené reality“ podle automobilky snižuje pravděpodobnost chyb a umožňuje flexibilnější servisní intervaly a zrychluje údržbu. Brýle HoloLens, které se skládají jak z brýlí, které zviditelňují hologramy, tak z kamery a projektoru, výrazně usnadňují opravy: Díky videonávodům již zaměstnanci nemusejí hledat rozsáhlé technické příručky.