Škodovka testuje brýle s „rozšířenou realitou“

Největší tuzemský výrobce osobních automobilů, společnost Škoda Auto spadající do německého koncernu Volkswagen, informovala, že testuje aplikaci tzv. rozšířené reality (Augmented Reality, pozn. red.) pro údržbu strojů, zařízení a výrobních linek.
Brýle HoloLens promítají před oči uživatele holografické obrázky příruček, kontrolních seznamů údržby a dalších dokumentů. Pohled přes brýle lze sdílet také s kolegy. Foto: Škoda Auto

Brýle HoloLens promítají holografické obrázky příruček, kontrolních seznamů údržby a dalších dokumentů před oči uživatele. Pohled přes brýle lze sdílet také s kolegy, například během videohovorů na technických jednáních a školeních.

„V tomto pilotním projektu využíváme technologii rozšířené reality. Chceme využít její potenciál k dalšímu zefektivnění údržby a servisu našich strojů a zařízení a ještě více minimalizovat potenciál chyb. Díky těmto brýlím mají technici všechny potřebné informace přímo před sebou a mohou se plně soustředit na vykonávanou činnost,“ informoval redakci Miroslav Kroupa ze společnosti Škoda Auto.

Podle něj brýle usnadňují zaměstnancům společnosti práci a zvyšují její bezpečnost.

„Umožňují vyměňovat si flexibilně informace, a to i s kolegy v jiných lokalitách nebo v různých časových pásmech. To výrazně zrychluje procesy údržby. Zejména v dobách covid-19 jde o značnou výhodu,“ vysvětluje Kroupa.

Automobilka v rámci aktuálního pilotního projektu testuje použití technologií „rozšířené reality“ při údržbě výrobních systémů. Během videohovorů mohou technici pomocí speciálních brýlí zprostředkovat svůj pohled na stroj a rovnou se poradit s kolegy, kteří nejsou na místě. Brýle lze navíc použít k přenosu technické dokumentace a dalších pracovních materiálů ostatním partnerům.

Technologie „rozšířené reality“ podle automobilky snižuje pravděpodobnost chyb a umožňuje flexibilnější servisní intervaly a zrychluje údržbu. Brýle HoloLens, které se skládají jak z brýlí, které zviditelňují hologramy, tak z kamery a projektoru, výrazně usnadňují opravy: Díky videonávodům již zaměstnanci nemusejí hledat rozsáhlé technické příručky.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena