Stát nemá posílat balíky, ať Česká pošta zkusí prodat Balíkovnu co nejdříve

Česká pošta zjevně začíná otálet s prodejem Balíkovny. Ta se ze státního podniku vyčlení jako samostatná společnost za zhruba sedm měsíců. Stane se coby akciová společnost dceřinou firmou České pošty.
Není žádný důvod, strategický či jiný, aby stát provozoval službu zasílání balíků. Ilustrační foto: OX Point
Není žádný důvod, strategický či jiný, aby stát provozoval službu zasílání balíků. Ilustrační foto: OX Point

Vedení České pošty ale nyní říká, že Balíkovna po určitou dobu zůstane v majetku státu i po vyčlenění. Prý aby se ukázalo, zda dokáže samostatně fungovat. Přitom ještě letos v červenci šéf České pošty Miroslav Štěpán říkal, že s prodejem až stoprocentního podílu v Balíkovně by mělo být hotovo během dvanácti měsíců.

Zda Balíkovna může fungovat, by však měl posoudit soukromý investor, její potenciální nový majitel. Teprve pokud by se ukázalo, že o ni není zájem, jde o důkaz, že není k prodeji připravena. Česká pošta, potažmo stát, by tudíž s prodejem neměla otálet, a místo toho uskutečnit, co možná nejdříve, onen „průzkum trhem“.

Není totiž žádný důvod, strategický či jiný, aby stát provozoval službu zasílání balíků. V rámci zeštíhlování státu, které by snížilo tlak na veřejné finance, se právě prodej Balíkovny přímo nabízí. Balíkovna totiž nezajišťuje zasílání listovních zásilek nebo výplatu důchodů, kteréžto služby mohou ještě angažmá státu opodstatnit. Posílání balíků důvodem státního angažmá není.

Autor je hlavní ekonom Trinity Bank
(Redakčně upraveno)

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 3
Sdílet článek