Stává se Pinterest novou platformou elektronického obchodování generace Z?

Mnoho sociálních platforem je v současné době vystaveno nejistotám obchodní politiky USA, měnící se reklamě a preferencím mladých uživatelů. Pinterest naopak tiše, ale důrazně ukazuje, že i v takovém protivětru se dokáže posunout vpřed.
Počet aktivních uživatelů Pinterestu vzrostl na 570 milionů. Ilustrační foto: Depositphotos.com
Počet aktivních uživatelů Pinterestu vzrostl na 570 milionů. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Přestože výsledky za první čtvrtletí roku 2025 nebyly bez výhrad, celkový obraz, který společnost buduje, si jistě zaslouží pozornost a důvěru investorů. Kromě toho již zareagovala samotná cena akcií Pinterestu, která vzrostla o 20 procent. Otázka investorů je jasná: Může si ji Pinterest ponechat?

Pozitivní překvapení

Jedním z hlavních faktorů úspěchu Pinterestu v tomto prvním čtvrtletí bylo to, že tržby dosáhly 855 milionů dolarů, což je výrazně více než očekávaných 847 milionů dolarů, které analytici očekávali. Zisk na akcii naopak vyrovnal rozvahu a zaostal za hodnotou analytiků ve výši 0,26 dolaru na 0,23 dolaru.

Za normálních okolností by to samozřejmě mohl být jasný důvod ke zklamání, ale musíme podotknout, že jde o společnost, která v současné době prochází klíčovou transformací.

A je to opravdu znát. Počet aktivních uživatelů měsíčně vzrostl na 570 milionů, čímž překonal očekávání Pinterestu o pět milionů a zároveň potvrdil, že dokáže přitáhnout pozornost i v době opravdu silné konkurence.

Z pohledu geografické struktury tržeb bylo tradičně největší zastoupení ze Spojených států a Kanady, kde celkem jde o 663 mil. USD. Na druhém místě se umístila Evropa s hodnotou, která rovněž překonala očekávání analytiků a dosáhla 147 milionů dolarů.

Pinterest jako nákupní galerie pro generaci Z?

Silná slova zazněla také z úst CEO Billa Readyho, který otevřeně hovořil o tom, že se Pinterest mění v odolnou firmu, která je silnější než kdy jindy. Co je však možná ještě zajímavější, je podle něj jejich platforma novou destinací, kam generace Z chodí nakupovat.

Konkurenční sítě se potýkají se spamem, nedůvěryhodností nebo poklesem dosahu, ale Pinterest z toho zjevně velmi efektivně těží, protože je dlouhodobě vnímán jako vizuálně inspirativní platforma s nízkým objemem nevhodného obsahu a rostoucí integrací nástrojů elektronického obchodování.

Další informací je, že ačkoli někteří partneři, většinou asijští vývozci, snížili výdaje na reklamu, v důsledku zrušení výjimky „de minims“ od cla pro dovoz do USA, společnost jako celek je zdravá. To jsou prohlášení samotné finanční ředitelky Julie Donnelly, která také varuje, že Pinterest není imunní vůči makroekonomickému prostředí.

Vývoj ceny akcií Pinterestu za posledních pět let. Zdroj: Investing.com, David Matulay, InvestingFox
Vývoj ceny akcií Pinterestu za posledních pět let. Zdroj: Investing.com, David Matulay, InvestingFox

Reakce trhu a výhled do budoucna

Na kombinaci těchto fundamentálně klíčových zpráv reagoval trh velmi pozitivně. Ihned po zveřejnění hospodářských výsledků vzrostla cena akcií o cca 20 procent, což jen potvrzuje, že zvítězila strana pozitivních výsledků a budoucího potenciálu, alespoň v krátkodobém horizontu.

V návaznosti na tento vývoj ceny akcií výhled na druhé čtvrtletí tuto dynamiku jen umocnil. Společnost očekává tržby v rozmezí 960 až 980 milionů dolarů, což je opět více, než trh očekává.

Pinterest možná není společností, která by v současné době dominovala titulním stránkám, ale to je možná jeho velká výhoda. Konkurenční prostředí je ovlivněno regulatorními hrozbami nebo poklesem zájmu, ze kterých má Pinterest možnost získat část tržního podílu na své straně a následně potenciálně odměnit akcionáře v podobě zvýšení ceny.

Autor je analytik InvestingFox
(Redakčně upraveno)

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek