T-Mobile: Trendem je rostoucí spotřeba dat na úkor klasického volání

Tuzemský T-Mobile, který poskytuje mobilní služby 6,3 milionům zákazníků, zveřejnil hospodářské výsledky za první pololetí letošního roku, které potvrzují stabilní hospodaření společnosti. Tržby meziročně vzrostly o 4,2 procenta a především stoupl objem přenesených dat, a to o téměř 57 procent.
Provozní výsledky T-Mobile za první letošní pololetí potvrzují trend rostoucí spotřeby dat na úkor klasického volání. Ilustrační foto: Pixabay.com

Tržby z mobilních a pevných služeb vzrostly v meziročním srovnání o 4,2 procenta na 14,8 miliardy korun. Ukazatel EBITDA se zvýšil o 3,6 procenta a potvrzuje tak stabilní hospodaření společnosti. Výše investic se ve sledovaném období vyšplhala na 1,5 miliardy korun.

Mobilní služby T-Mobile využívalo k 30. červnu 2022 více než 6,3 milionu zákazníků, přičemž v meziročním srovnání přibylo zákazníků se smlouvou, uvedla firma v tiskové zprávě. Mírně poklesl počet zákazníků využívajících předplacené karty. Počet nově příchozích zákazníků využívajících mobilní služby vzrostl v porovnání se stejným obdobím loňského roku o 76 000.

Zákazníci První pololetí 2021 (v tis.) První pololetí 2022 (v tis.) Meziroční změna (zaokrouhleno)
Zákazníci – mobilní služby 6 205 6 373 2,7 %
Tarifní 3 645 3 802 4,3 %
Předplacené karty 1 988 1 955 -1,6 %
M2M 572 615 7,5 %
Noví zákazníci – mobilní služby 27 76 n.a.
Tarifní 37 78 n.a.
Předplacené karty -33 -23 30,6 %
M2M 22 21 -6,3 %
Zákazníci – pevný broadband 380 411 8,2 %
Zákazníci – TV 205 223 8,9 %
Spotřeba
Minuty (milion) 6 963 6 260 -10,1 %
SMS (milion) 2 370 2 498 5,4 %
Data (TB) – mobilní síť 106 661 167 275 56,8 %
Data (TB) – konvergované služby 253 342 307 651 21,4 %
Finanční ukazatele (v milionech Kč)
Celkové tržby 14 199 14 794 4,2 %
EBITDA After Lease 5 983 6 196 3,6 %

Vysokorychlostní připojení využívá již 411 000 zákazníků, což představuje meziroční růst o více než osm procent. Roste i obliba T-Mobile TV, kterou v prvním pololetí sledovalo 223 000 lidí, a to jak přes IPTV, tak na satelitních platformách. Konkurenční O2 TV si na konci loňského roku platilo 586 tisíc klientů.

Provozní výsledky operátora za první letošní pololetí potvrzují trend rostoucí spotřeby dat na úkor klasického volání, kde došlo k desetiprocentnímu poklesu objemu provolaných minut. Oproti tomu znovu výrazně vzrostl objem přenesených dat v mobilní síti, a to o téměř 57 procent. Fixní datový přenos rovněž zaznamenal nárůst ve výši 21 procent.

PSALI JSME:
Když s někým nechceme mluvit, předstíráme na mobilu zaneprázdněnost

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Na čem závisí další oživení společnosti Meta?

Společnost Meta (dříve Facebook, pozn. red.), která od začátku roku vzrostla o více než 30 procent, oznámí ve středu, po uzavření trhu a zámořského času, své výsledky. Po téměř 80% propadu ze svého vrcholu v srpnu …

Akcionáři Monety schválili dividendu devět korun za akcii

V úterý proběhla valná hromada Moneta Money Bank, která patří mezi šestici největších v tuzemsku působících bank a která zároveň – jako jediná – není většinově vlastněna „matkou“ ze zahraničí. S tím samozřejmě …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

O kolik zdražil řízek, guláš nebo smažák. Velké srovnání cen

Analýza
Restauracemi se v úvodu roku prohnala vlna skokového zdražování způsobená zvýšením DPH. Navzdory klesající inflaci jsou březnové ceny v průměru o osm procent vyšší než před rokem. O kolik ale za posledních pět let zdražila běžná jídla, jako je svíčková, řízek nebo guláš? Společnost Dotykačka poskytla Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) detailní údaje o růstu cen vybraných pokrmů.