„Strategické rozhodnutí o vlastní pobočkové síti se ukázalo jako krok správným směrem, ke konci roku 2018 očekáváme, že podíl OK POINTů na celkovém obratu Broker Consulting bude 20 procent,“ uvádí Radim Štantejský, projektový manažer franšízového konceptu OK POINT, a pokračuje: „OK POINTy jsou pro nás revoluční v tom, že také přinesly jiný styl efektivního rozložení práce. Díky nim jsme posílili počty zaměstnaneckých poměrů nejenom na samotných pobočkách, ale i u našich finančních konzultantů. S OK POINTy vstoupilo do našeho odvětví větší oddělení profesionálního finančního poradenství a nezbytné administrativy. A to je trend, kterým se při dnešních stále se zpřísňující legislativě bude ubírat budoucnost finančního poradenství.“
Nejčastěji se řeší bydlení
Jedním z nejčastějších požadavků, s nímž klient na OK POINT přijde, je vyřešení vlastního bydlení. Právě na OK POINTech se sjednává 17 procent objemu všech hypotečních úvěrů Broker Consulting ČR.
„Když k nám na OK POINT dorazí klient, tak mu nabídneme pomoc s hledáním nemovitosti i s právními službami spojenými s koupí, pomůžeme mu s financováním koupě a připravíme nabídky z více bank a spořitelen, takže nemusí obíhat jednotlivé pobočky. Dále zařídíme pojištění nemovitosti a domácnosti a ostatní zajištění. Jednoduše poskytneme kompletní servis na jednom místě,“ popisuje Radek Husák, franšízant OK POINTu v Brně.
Právě velkou výhodu OK POINTů oproti klasickým pobočkám bank je to, že návštěvník na OK POINTu najde na jednom místě finanční, bankovní a realitní služby. Navíc se zárukou toho, že nebude preferována jedna značka na úkor jiné, jako to bývá na standartní bankovní pobočce.
„Když jsme s OK POINTy začínali, inspirovali jsme se západní Evropou, kde má trend franšízových konceptů tohoto typu bohatou tradici a velmi úspěšně funguje. To a také prestižní lokality, ve kterých máme naše OK POINTy, jsou nespornou přidanou hodnotou. V budování nových poboček patříme ve všech třech oborech, kterými se OK POINTy zabývají, k nejúspěšnějším na tuzemském trhu. V expanzi budeme pokračovat i v roce 2019,“ zdůrazňuje Štantejský.
Strategickým partnerem Broker Consulting na OK POINTech je mBank. Ta má jako primárně digitální banka po republice 24 vlastních obchodních míst, s OK POINTy se ale její fyzické zastoupení téměř ztrojnásobilo.
„OK POINTy jsou významným prvkem naší strategické spolupráce, protože jsou důležitou platformou pro propojování digitální online zkušenosti mBank s odborností seniorních konzultantů Broker Consulting. Díky tomu je naše vzájemná spolupráce zajímavá a může mít potenciál pro efektivní rozvoj zejména v místech, kde mBank nemá fyzické zastoupení,“ doplňuje Bronislav Dvořáček, ředitel pro spolupráci s externími partnery mBank.