
„Rok 2020 byl nezapomenutelným z mnoha důvodů. Celý svět se musel vyrovnávat s dopady celosvětové pandemie, což se výrazně dotklo nejen našeho podnikání, ale hlavně nás všech osobně,“ sdělil redakci generální ředitel Nestlé Česko Michiel Kernkamp, podle nějž byl loňský rok pro Nestlé úspěšný i přes nastalou situaci.
V roce 2020 vyrobily české továrny Nestlé 76,3 tisíce tun cukrovinek a chlazených potravin v hodnotě přibližně 7,4 mld. Kč. Až polovina byla určena na export. Olomoucký závod Zora vyrobil 44,1 tisíce tun čokoládových cukrovinek, závod Sfinx v Holešově vyrobil 15,5 tisíce tun bonbónů.
Závod Tivall v Krupce, který se orientuje na výrobu chlazených a mražených vegetariánských a veganských pokrmů, vyrobil 21 tisíce tun výrobků.
Převážná část exportu z českých závodů Nestlé směřovala na trhy Evropské unie, zejména do Polska, Maďarska a Francie. Mimo Evropskou unii podnik exportoval především do Ruska, USA, Velké Británie, Ukrajiny a Dubaje. Brexit neovlivnil výrobní plány závodů. Projevil se pouze ve zvýšené administrativní zátěži spojené s vyřizováním exportní agendy.
Příznivé hospodářské výsledky umožnily úspěšnou investici do rozšíření závodu v Krupce, a to v celkové hodnotě více než 800 mil. Kč. V minulém roce Nestlé také zintenzivnila svůj boj proti klimatickým změnám a nastavila nové závazky pro udržitelný způsob výroby svých produktů. Hlavní důraz byl kladen na snižování cukru, zvláště v oblasti cukrovinek.
Nestlé Česko nadále úspěšně pokračovalo v plnění dalších dlouhodobých závazků v oblasti ekologické udržitelnosti. Oproti roku 2010 se společnosti podařilo snížit celkovou spotřebu vody téměř o polovinu a produkci emisí oxidu uhličitého o 65 procent. Všechny tři závody pokračovaly v iniciativě nulového odpadu na skládku, veškerý odpad tak byl buď recyklován, nebo energeticky využit.
Klíčovým tématem pro Nestlé byla i nadále otázka recyklace obalů a snižování množství plastového odpadu. Společnost přijala globální závazky k plastovým obalům, kde je pro český trh nejdůležitější závazek recyklovatelnosti všech obalů do roku 2025. Vedení Nestlé Česko schválilo plastovou strategii pro lokální trh, kterou společnost postupně plní a aktualizuje.