
Stejně jako v předchozích měsících se zákazníci přesunovali směrem k internetovým obchodům. Ty si rozhodně na nižší zájem stěžovat nemohou, neboť jejich tržby se tentokrát zvýšily o téměř dvacet procent. Doba „virová“ rovněž nahrává prodejcům počítačů s tím, jak se rozvíjí home-office nebo domácí výuka školáků a studentů. Vyšší zájem zaznamenávají lékárny i prodejci vybavení domácností.
V každém případě teprve v září se pozornost znovu zaměřila na opětovné propuknutí nákazy, a tak mnohem důležitější čísla přijdou na řadu až za měsíc. Obchodníci proto mohou počítat s nižšími tržbami, zejména v segmentech postižených uzavírkou.
Naproti tomu expanzi, dalo by se říct letos už druhou mimořádnou sezónu, zažívají na úkor těch „kamenných“ internetové obchody. Celkové útraty však budou nejspíše dál klesat a výrazně pod loňskou úrovní zůstanou i útraty za letošní Vánoce. Samozřejmě velkou neznámou zůstává „rozvolňování“, které s tržbami výrazně zahýbe. Kdy ovšem nastane, lze jen spekulovat.
Autor je analytik ČSOB
(Redakčně upraveno)