Úleva pro e-shopy. Registrovat k DPH už se nemusejí v každém státě EU

Zásadní změny v oblasti daně z přidané hodnoty (DPH) se od letošního 1. července dotknou e-shopů prodávající zboží koncovým spotřebitelům v Evropské unii. Povinnost k registraci DPH bude jednotná po dosažení ročního obratu deseti tisíc eur ve všech zemích, kde internetoví prodejci působí.
E-shopy už se nemusejí registrovat k DPH v každém státě EU zvlášť. Ilustrační foto: Pixabay.com

E-shopy se už tak nemusí k DPH přihlašovat v každém státě zvlášť, což jim přinese výrazné snížení administrativní zátěže a v řadě zemí i úspory spojené s překlady nebo službami odborníků. Přihlásí se k DPH pouze v zemi, kde mají sídlo. Podle dosud platných podmínek byla povinnost k registraci DPH v daném státě po překročení určitého obratu a každá země měla jiná pravidla. To nově neplatí.

Každý členský stát má vlastní portál, na kterém se lze již od 1. dubna registrovat. Po vyplnění registračního formuláře získá obchodník přístup na portál One Stop Shop a vše, co do systému zadá, bude automaticky viditelné ve všech členských státech.

Vznik tzv. One stop shop (jednotné kontaktní místo, pozn. red.) umožní registraci na digitálním portálu, z něhož lze odesílat a spravovat vše elektronicky a ve vlastním jazyce, i když prodej probíhá přeshraničně.

Na jednom místě tak obchodník provede registraci, on-line hlášení vydaných faktur v reálném čase i daňové přiznání. Nový režim má zabezpečit, aby byla daň z přidané hodnoty vybrána v zemi koncového spotřebitele bez ohledu na to, zda je zboží odesláno z jiného členského státu či dovezeno ze státu mimo EU.

Pokud má e-shop více sídel, může si k registraci vybrat jedno z nich. V případě, kdy český e-shop zakládá nové právnické osoby v každé zemi, kam expanduje – vybere si k registraci jeden ze států. Podle Evropské komise je obchodník, se stálými provozovnami v dalších členských státech EU, oprávněn vybrat si jeden z nich a to na další tři kalendářní roky.

„Od července bude platit hlášení faktur pouze elektronicky. Internetoví obchodníci se musí na změnu připravit a registrovat se do systému daňového úřadu a napojit vše tak, aby mohli odesílat data prostřednictvím online platformy,“ informoval redakci FAEI.cz László Szabó z digitální agentury Growww Digital, která působí v zemích středoevropského regionu.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena