V Penny se v podzimní Sbírce potravin vybralo téměř 700 000 korun a 21 tun potravin a drogerie

Už podruhé nabídlo Penny jako jediný obchodní řetězec možnost celonárodní digitální sbírky. Díky tomu se do letošní podzimní Sbírky potravin zapojily všechny jeho prodejny po celé České republice. Celkem se v rámci sbírky vybralo bezmála 700 000 korun a 21 tun potravin a drogerie, které už putují k lidem v tíživé životní situaci.
Penny s potravinovými bankami spolupracuje dlouhodobě a pravidelně se zapojuje do celonárodních sbírek. Ilustrační foto: Penny
Penny s potravinovými bankami spolupracuje dlouhodobě a pravidelně se zapojuje do celonárodních sbírek. Ilustrační foto: Penny

Penny se v letošním roce zaměřilo na rozšiřování možností, jak se do pomoci mohou lidé zapojit. Proto také v podzimní sbírce potravin nabídlo zákazníkům hybridní možnost darování – tedy jak finanční, tak materiální pomoc. Díky tomu si každý dárce mohl zvolit tu formu, která je mu bližší. Libovolnou částkou mohli přispět přímo u pokladny kterékoliv prodejny po celém Česku, zatímco ve vybraných 41 prodejnách probíhalo také materiální darování zboží do rukou dobrovolníků.

„Klasická sbírka potravin má v Česku dlouhou tradici, ale chtěli jsme ji posunout dál a nabídnout lidem způsob pomoci, který odpovídá dnešní době. Tento hybridní model, tedy kombinace finanční a materiální sbírky, který jsme jako první řetězec zavedli, nám umožňuje oslovit širší skupinu dárců a zároveň se ukazuje jako velmi funkční, protože umožňuje pružně reagovat na potřeby potravinových bank,“ říká Vít Vojtěch, ředitel strategického marketingu Penny.

Finanční příspěvky si zákazníci oblíbili

Výše finančních darů z podzimní sbírky je o 100 000 vyšší než v jarní sbírce, kdy se tento model rozhodlo Penny otestovat. Rostoucí zájem potvrzuje, že zákazníci si na nový způsob pomoci rychle zvykli a oceňují jeho jednoduchost i efektivitu. Vybraná částka nyní poputuje na účet České federace potravinových bank, která z ní nakoupí přesně ty potraviny a hygienické potřeby, které jsou v dané chvíli nejvíce potřebné.

Pomohou také potraviny a drogerie

Ve 41 vybraných prodejnách po celém Česku mohli zákazníci přispět také tradiční formou, a to přímo darováním trvanlivých potravin nebo drogistického zboží. Tyto produkty nyní putují do regionálních skladů potravinových bank, odkud budou distribuovány klientům neziskových organizací.

Darované produkty i finanční prostředky pomáhají lidem v těžké životní situaci – například samoživitelům, seniorům, rodinám v hmotné nouzi či lidem bez domova.

Penny s potravinovými bankami spolupracuje dlouhodobě a pravidelně se zapojuje do celonárodních sbírek. Kromě finančních a materiálních darů pomohlo také s vybudováním logistického centra pro potravinové dary v Dubči u Prahy.

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 0
Sdílet článek