
U hlavních trhů, kam směřují více než tři čtvrtiny českého exportu, vidíme kumulovaně nulovou variaci proti loňskému roku. V říjnu se meziročně export zvýšil nejvíce do zemí, jako je Indonésie a Turecko, i když podíl těchto zemí na celkovém vývozu ČR je výrazně nižší než u našich hlavních vývozních partnerů.
V příštím roce budeme podporou pro české exportéry v dalších zemích, jako je Saudská Arábie, Japonsko a Jižní Korea. České technologické a startupové scéně jsme nedávno otevřeli dveře do Mnichova, který se v posledních letech etabloval jako jedno z evropských center start-upů.
Právě pro mladé inovativní firmy jsme spustili tři nové služby, ty si již měly příležitost vyzkoušet. Pozitivní zpětná vazba ukazuje, že nové start-upové aktivity CzechTrade jsou přínosem pro jejich úspěšný růst na zahraničních trzích.
Autor je generální ředitel agentury CzechTrade
(Redakčně upraveno)