Vášeň pro značku: Ferrari nepotřebujete, Ferrari chcete

Rozhovor
O luxusních značkách v naší zemi panují fámy a řada lidí má o majitelích supersportovních aut předsudky. Jaké je to, pořídit si „vysněnou káru“ a co českého fanouška při nákupu čeká? Asi největším odborníkem na automobily s koněm v logu u nás je Petr Kabát, vedoucí prodeje distributora Ferrari Scuderia Praha, jediného distributora vozů z Marranela v České Republice a na Slovensku.
Ferrari nepotřebujete, Ferrari chcete. Foto: FAEI.cz

Jak jste se vlastně dostal Ferrari je to dětský sen anebo to přišlo náhodou?
Mám trošku rodinné stigma. Já i mí rodiče jsme trošičku postižení automobilovým průmyslem. A tak to tak nějak přišlo. Na začátku, asi před 13 a 14 lety jsem začínal u jiné italské značky. České dealerství Ferrari ale prošlo přerodem a já byl osloven, jestli bych nezkusil štěstí s italskou značkou Ferrari.

„Mít Ferrari je u nás spojeno také se závistí, je to symbol luxusu a něčeho nedostupného. Strašně nerad bych české klienty Ferrari nějakým způsobem škatulkoval. Ferrari není symbolem luxusu, ale spíše toho, že jsme od doby Elišky Junkové automobilovým národem a že máme rádi pěkné a silné vozy,“ říká Petr Kabát. Reprofoto: Scuderia Praha

Když se řekne Ferrari, co všechno to slovo ve vás evokuje?
Primárně, jak říkají Italové, jsou to emoce, to je v té značce obsažené v každém coulu. Je to navíc jeden z nejsilnějších brandů světa, to asi není potřeba nějak vypichovat, ale když se dnes řekne Ferrari, tak lidé vidí závody Formule 1 a motorsport. Když se ale značka Ferrari zrodila, začal Enzo Ferrari produkovat i vozy pro běžné ježdění, samozřejmě stále se sportovním podtextem. Emocí, které mi vyskakují při slovu Ferrari, je ale daleko více.

Je dnešní Ferrari jiné, než když jste do něj před lety nastupoval?
Továrna je tři čtyři roky na akciovém trhu a má volně obchodovatelné akcie. To znamená, že se i ona musí chovat jinak, protože má spoustu akcionářů. Navíc je tady vnímání hodnoty značky, takže ovzduší se samozřejmě změnilo. Máme víc modelů, máme nové technologie, máme nové možnosti. Ano, Ferrari se změnilo a myslím si, že se měnit bude i dále, pokud se budou měnit i potřeby klientů a sběratelů.

Kdo má v České republice zájem o koupi Ferrari?
Vlastně se nedá říct, kdo je typickou cílovou skupinou. I proto je moje profese zajímavá a asi mě nikdy nepřestane bavit, protože těsto klientů je natolik různorodé. V momentě, kdy řeknete Ferrari, tak vám vyskočí plejáda fotbalistu a hokejistů, ale já jsem upřímně rád, že tomu tak není stoprocentně. Našimi klienty jsou taky samozřejmě sběratelé a lidé, kteří dlouhodobě podnikají, jsou to továrníci, developeři, lidé, které mediálně neznáme. Jedno ale mají společné – jak vášeň pro značku.

Když se dnes řekne Ferrari, tak lidé vidí závody Formule 1 a motorsport, říká Petr Kabát. V tomhle kokpitu seděl francouzský pilot Alain Prost. Foto: FAEI.cz

Kdybych si chtěl Ferrari pořídit, jak funguje celý prodej? Prostě přijdu do dealerství a řeknu, že chci Ferrari a můžu v něm odjet? Nebo je to složitější?
Dnes nabízíme modely, které nám továrna servíruje. Máme sedm modelů v řadě a vy si musíte říct, jaký model pro vás bude nejlepší. Chcete jít cestou osmiválcového vozu, nebo chcete 12válcový? Chcete auto se střechou, nebo bez střechy, okruhový speciál, nebo ve svém Ferrari chcete závodit? Nabídka je veliká. Musíte si říct, jaký vůz pro vás bude z uživatelského hlediska vhodný.

Ale klasickými továrními verzemi to nekončí…
Továrna čas od času udělá limitovanou sérii. Tyto vozy jsou sběratelské a do budoucna na ceně spíše rostou, než aby padaly. Takové vozy dostává klient za odměnu. Pokud máte třeba pět, šest, sedm vozů, tak se továrna na základě sofistikovaného systému rozhoduje, jestli ho klient dostane. Když půjdeme ještě dále, je možné si u nás navolit kompletní specifikaci a vtisknout vozu svou podobu.

Ferrari P80/C je loňský model značky. Foto: FAEI.cz

Jste-li ještě náročnějším klientem, potom vám nabídneme cestu do italské továrny a v ateliéru si potom řeknete kompletní specifikaci. Auto si pak doslova ušijete jako v tzv. tailor módu jako drahý oblek. Takový vůz trvá vyrobit plus mínus jeden rok. Je to o trpělivosti a samozřejmě i o penězích investovaných do konkrétního vozu. K takovému vozu dostanete i průvodní booklet, což je něco jako rodný list auta. Auto je unikát a nikdy není vyrobené dvakrát ve stejné specifikaci. Jediné a unikátní Ferrari.
Pro ultra náročné klienty máme ještě jednu specialitu, kde si mohou navrhovat i tvar karoserie, kde si opravdu nakreslíte vlastní vůz, který ale musí být založen na nějaké stávající platformě. Chodíte na konzilia architektů, designérů. Takový vůz si nechal udělat třeba Eric Clapton či Jamiroquai, kteří jsou velkými sběrateli Ferrari. Tady se samozřejmě cena zahřívá někde kolem dvou a půl milionu euro.

Autor je spolupracovník redakce
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
„Sloužit a být vidět“. Turistickým lákadlem dubajské policie jsou superauta za miliony

Zavřít reklamu ×
  1. Byl jsem se v době největší hysterie kolem blbé chřipky,podívat v Maranellu. Zážitek,jaký se hned tak nevidí !!!

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Škodovka ukázala elektrický městský crossover Epiq

Největší tuzemská automobilka, Škoda Auto, spadající do německého koncernu Volkswagen, odtajnila v pátek jméno svého elektrického městského crossoveru, a to společně s designovou studií nabízející první pohled na …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.