
Finančně poradenská skupina Fincentrum a Swiss Life Select jako první nebankovní subjekt na českém trhu reagovala na směrnici vytvořením klientského portálu, díky němuž budou mít klienti na jednom místě informace o stavu a pohybech na všech svých běžných účtech u bank v ČR. Zpočátku uvidí na portálu klienti své účty u vybraných bank (Česká spořitelna, Air Bank a ČSOB), ale postupně mají být zpřístupněny účty i v dalších bankách.
Ve druhé fázi vývoje portálu budou moci klienti z jednoho místa zadávat jednorázové platební příkazy na kterýkoliv ze svých bankovních účtů.
Zároveň bude možné prostřednictvím aplikace spravovat finance i z mobilních zařízení. Výhoda pro klienta je tedy zřejmá – ušetří čas a na jednom místě budou mít kompletní přehled o svých účtech.
Další výhodou bude i kategorizace výdajů. Platby klienta – ať už prostřednictvím příkazů nebo realizované kartou – budou na klientském portálu Fincentra a Swiss Life Select roztříděny do kategorií, jako jsou bydlení, zábava, potraviny atd. To už dnes u bank běžně funguje. Uvidíme, jak se portál vypořádá s tím, když si třeba třeba v Globusu (potraviny) koupíte u čerpačky pohonné hmoty…
Karel Šulc, generální ředitel Swiss Life Select Česká republika, tvrdí: „U nás budou mít klienti kompletní přehled. Nabízíme totiž klientský portál integrující veškeré finanční služby, které klient využívá. To banky klientovi nenabídnou.“
Pro klienta podle Šulce znamená PSD2 možnost získat služby připravené na míru, protože s přístupem k bankovním datům bude finanční poradce znát přesně jeho finanční situaci. Bude to ale také vyžadovat vyšší kvalifikovanost finančních poradců. „A to povede k tomu, že se bude český finančně-poradenský trh diverzifikovat a příležitost budou mít zejména kvalitní poradci,“ dodává Šulc.