Výdaje za velikonoční mlsání rok od roku rostou

Velikonoce jsou nejen křesťanským svátkem, ale i obdobím, které je z hlediska nákupu potravin prvním silným obdobím v roce, co se týče množství nákupu, ale i vynaložených prostředků za zboží. Domácnosti v tomto období utratí přibližně o deset procent více, než je měsíční průměr roku, informovala agentura GfK.
Ilustrační foto: Pixabay

„V období Velikonoc můžeme pozorovat také zvýšené výdaje domácností u košíku cukrovinek, čerstvých potravin jako jsou vajíčka, maso, pekárenské produkty, nebo zelenina. Češi si navíc, jak se zdá, rádi pečou i doma, jelikož v daném období registrujeme větší výdaje za výrobky na pečení, vajíčka a mouku,“ říká Ladislav Csengeri z GfK.

Více utrácíme za uzené a šunku

K Velikonocům patří i zvýšené nákupy masných produktů. Domácnosti v tomto období utrácejí více za uzené maso a šunky. Jen v březnu minulého roku (2018) si uzené nebo dušené solené maso koupilo šest z deseti domácností a v průměru si každá kupující domácnost si odnesla téměř 1,2 kg.

Nejvíce domácností kupuje majonézu a tatarské omáčky během prosince. Druhým důležitým obdobím jsou pak během roku Velikonoce. Domácnosti utratily v březnu 2018 až o 30 procent za nákupy těchto pochutin více, jako je měsíční průměr roku. Jen v daném měsíci si tyto produkty z nákupu domů přineslo 6 z 10 domácností.

PSALI JSME:
Kolik nás letos čeká svátků a jak si je nejlépe užít?

Nezapomenout na chlebíčky!

Při přípravě pohoštění nesmíme zapomenout ani na chlebíčky. Veku na jejich přípravu zakoupila v březnu 2018 třetina domácností. Tento typ pečiva je obecně velmi oblíbený, za rok si veku z nákupu domů přinese 7 z 10 domácností. Mazanec patří k českému tradičnímu pojetí Velikonoc, stejně tak jako vánočka k tradičnímu pojetí Vánoc. Z obchodu si velikonoční mazanec přinese více než třetina českých domácností.

Přípravu svátečních dobrot české hospodyňky nepodceňují a nakupují pomocníky pro domácí pečení. Kvasnice, vanilkový cukr a prášek do pečiva, ale i mouku. Tento sortiment nakupuje před Velikonocemi více domácností, ne však tolik jako během příprav na Vánoce.

PSALI JSME:
Zmatek s otvírací dobou o svátcích: Kdy budou obchody zavřené?

Sladkosti máme rádi

Důležitou položkou při velikonočních nákupech jsou i nákupy sladkostí, které kromě konzumace využívají domácnosti také i jako odměnu pro příchozí koledníky. Výdaje za cukrovinky z roku na rok rostou. Cukrovinky s velikonoční tématikou si jen před Velikonocemi v březnu 2018 koupilo 60 procent domácností.

Z jednoho nákupu si odnesly v průměru více než 280g velikonočních sladkostí, přičemž zaplatily přibližně 70 Kč. Podíváme-li se na to, které druhy cukrovinek nejvíce kupující oslovily, potom to byla různá čokoládová vajíčka a figurky.

Domácnosti nejvíce utratily za velikonoční cukrovinky v hypermarketech a diskontech. Více než dvě pětiny výdajů za velikonoční cukrovinky bylo v březnu minulého roku vynaloženo na tyto produkty v akci. Již v dubnu, po Velikonocích, se podíl akciových nákupů vyšplhal na téměř 90 procent.

PSALI JSME:
Které svátky vydělávají obchodníkům nejvíc?

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB