Segmentovaný růst podpořený růstem kvality a digitalizací umožnily skupině AXA v ČR a SR dosáhnout za minulý rok zisku 400 milionů Kč. Na tomto výsledku se významně podílela především rostoucí kvalita produkce, kdy stornovost klesla na 10 % a větší efektivita spojená s úsporou administrativních nákladů. V celkové struktuře produktů a služeb nadále roste význam segmentu rizikového životního a neživotního pojištění oproti spořícím a investičním produktům. Objem aktiv pod správou se zvýšil o 2 % na 111 miliard korun.
„Hospodářský výsledek skupiny AXA v České republice a Slovensku vzrostl o 60 % díky pokračující digitalizaci našich služeb a stále rostoucímu počtu spokojených zákazníků. Dosažená výše 400 milionů korun je společným úspěchem všech našich týmů. Můžeme si být jistí, že úspěšně pokračujeme v transformaci naší společnosti, v rámci které jsme přehodnotili náš obchodní model a zaměřili se více na rozvoj nových platforem podporujících dlouhodobý růst. Investice z minulých let, především do neživotního pojištění, jsme úspěšně transformovali v zisk. Nejen že jsme v neživotním pojištění zaznamenali meziroční nárůst předepsaného pojistného o 12 %, ale navíc se nám podařilo poprvé od založení neživotní pojišťovny dosáhnout zisku. Myslím, že rok 2015 nejen proto můžeme považovat za jednoznačné potvrzení úspěšné cesty naší transformace,“ říká Sébastien Guidoni, finanční ředitel finanční skupiny AXA pro ČR a SR.
Kromě rostoucí kvality prodeje má na dobré výsledky finanční skupiny AXA vliv i zlepšování efektivity zásluhou digitálních řešení především v oblasti distribuce. V roce 2015 byly dvě ze tří smluv zpracovány elektronicky, což představuje meziroční nárůst o 44 %. Projevuje se i zaměření na růst v oblasti rizikového životního a neživotního pojištění. Nový obchod v tomto segmentu vzrostl meziročně o 28 % a celkové pojistné o 19 %. Podíl rizikového životního a neživotního pojištění na celkové nové produkci AXA v roce 2015 tak překonal hranici 45 %, zatímco v roce 2011 to bylo pouze 7 %.
„V roce 2015 jsme potvrdili, že naše dlouhodobá strategie zaměření především na krytí rizik v životním a neživotním pojištění, se vyplácí. Je to cesta, jak za současných tržních podmínek, kdy mají úrokové sazby zásadní dopad na spořicí a investiční produkty, přinášet hodnotu našim klientům i akcionářům. Neméně důležité je také zvyšování produktivity, což nám umožňuje modernizace a digitalizace našich interních procesů nejen v distribuci. Nový obchodní model společně s růstem efektivity umožnili skupině AXA v Čechách a na Slovensku dosáhnout velmi dobrého hospodářského výsledku 400 milionů korun,“ říká Martin Vogl, generální ředitel finanční skupiny AXA pro ČR a SR.
AXA v České republice a na Slovensku
AXA v České republice a na Slovensku působí prostřednictvím penzijní společnosti, životní pojišťovny, pojišťovny (se zaměřením na neživotní pojištění), investiční společnosti, na Slovensku pak ještě přes doplnkovú dôchodkovú spoločnosť a dôchodkovú správcovskú spoločnosť. Má více než 1,3 milionů aktivních klientů, 520 zaměstnanců a více než 110 miliard korun aktiv pod správou.
AXA životní pojišťovna má na pojišťovacím trhu stabilní pozici. Objem aktiv pod správou životní pojišťovny ke konci roku 2015 činil 14,8 miliard korun. Počet smluv AXA životní pojišťovny ve stejném období dosáhl více než 250 tisíc.
AXA pojišťovna vstoupila na trh v roce 2008. Nabízí pojištění DOMOV (nemovitosti, domácnosti) a AUTO (povinné ručení a havarijní pojištění) se širokou nabídkou různých připojištění a asistenčních služeb. Velmi žádaný produkt AUTO GO, společně s novým produktem HOME IN zaměřeným na pojištění domácností a nemovitostí významně přispěly k celkovému meziročnímu růstu pojistného o 12%. Zlepšení technického výsledku jakožto výsledek důkladné segmentace se projevilo na celkovém hospodářském výsledku, který se zlepšil ve srovnání s rokem 2014 o 115 milionů korun. AXA pojišťovna poprvé od svého založení dosáhla zisku.
AXA penzijní společnost potvrdila silné postavení na českém trhu, s tržním podílem 11,3% je pátá největší podle hodnoty aktiv pod správou, která meziročně vzrostla o 6% na 38,8 miliardy korun. Má více než 375 tis. klientů, (příspěvky zaměstnavatele, které jsou jednou z jejích priorit, registruje v případě 25% smluv). Navzdory vysoké volatilitě na finančních trzích dosáhl transformovaný fond v roce 2015 velmi dobrých výsledků, což umožnilo rozdělit mezi klienty celkem 407 milionů Kč (výkonnost 1,08%). Po transformaci se AXA penzijní společnost a.s. zaměřila na růst efektivity vedoucí v roce 2015 k zisku 5 milionů Kč.