
Mottem letošního ročníku Global Money Week (GMW) je „Chraň své peníze, chraň svou budoucnost“. GMW tak podporuje aktivity zaměřené na zvyšování povědomí a zlepšení finanční gramotnosti mladých lidí. Cílem kampaně je rozšířit finanční vzdělání pro děti a mládež. Od roku 2012 se do kampaně zapojilo více než 60 milionů dětí a mladých lidí ze 176 zemích světa.
Česká bankovní asociace pořádá v rámci GMW národní kolo finančně-vědomostní soutěže European Money Quiz 2024 (EMQ).
„European Money Quiz je celoevropská soutěž jejímž cílem je změřit a zlepšit finanční gramotnost dětí. Je určena pro žáky ve věku 13-15 let. Letos se uskuteční již 8. ročník soutěže.
Účastníci soutěže si prohloubí své znalosti o osobních financích a možných rizicích, což je klíčové pro úspěšné řízení každodenních výdajů, řešení souvisejících výzev, odhalení případných podvodů a budování své budoucnosti,“ uvedla Zdeňka Hildová, ředitelka ČBA EDUCA.
Do letošního ročníku soutěže EMQ se registrovalo více než 400 tříd základních škol a víceletých gymnázií po celé ČR. Vítězná dvojice národního kola soutěže EMQ bude reprezentovat Českou republiku v celoevropském finále soutěže v Bruselu.
Mezi banky, které se letošního GMW účastní, patří i UniCredit Bank. Jejich projekty finančního vzdělávaní přiblížil Petr Plocek, ředitel komunikace UniCredit Bank:
„UniCredit Bank pořádá od roku 2021 vzdělávací projekt Finanční gramotnost, kterého se účastní více než 300 našich zaměstnanců – dobrovolníků. Během letošního Global Money Weeku máme domluveno opět několik přednášek na školách v různých regionech. Jen v roce 2023 se nám podařilo vyškolit více než 5 500 dětí v 75 různých základních, středních i vysokých školách v Česku.
Během přednášek naši dobrovolníci seznamují děti nejenom s významem a způsoby zajištění své finanční budoucnosti, ale kladou důraz také na uvědomění si potenciálních rizik a ochranu vydělaných peněz. Mezi taková rizika patří finanční podvody, včetně phishingu, a rizika související s ochranou osobních údajů.“