
Koncem loňského roku firma reportovala solidní výsledky s meziročním čtyřprocentním růstem srovnatelných tržeb a zvýšila celoroční výhled zisku za rok 2018 na 2,6 až 2,8 procenta. Společnost oznámila i výměnu šéfa značky Victoria’s Secret a rovněž snížila dividendu na polovinu. Ušetřené finanční prostředky hodlá využít na rychlejší splácení dluhu, který činí asi 5,5 miliardy dolarů, a také na zintenzivnění investic do perspektivního online kanálu.
Divize Victoria’s Secret zaznamenala pokles srovnatelných tržeb o šest procent, a to zejména kvůli slabému výkonu přidružených značek Lingerie a Pink. Zisková marže Victoria’s Secret výrazně klesla vzhledem k nutnosti nabízet promoční aktivity za účelem vyšších tržeb. To však poklesu tržeb nezabránilo, což v kombinaci s klesajícími maržemi není záviděníhodná situace. Firma přesto předpokládá, že bude reportovat zisk na akcii za 4. kvartál 2018 poblíž horního intervalu předchozího odhadu, což činí 1,9 až 2,1 dolaru na akcii.
V nejčerstvější zprávě o tržbách za leden 2019 firma oznámila, že srovnatelné čisté výnosy poklesly za lednové období meziročně o jedno procento, analytici přitom čekali pokles až o tři procenta. V kvartálu, který skončil 2. února, firma překonala loňské srovnatelné tržby dokonce o 3 procenta. Horší je to se ziskem, protože zlepšení ziskové marže v segmentu Bath & Body Works nepřekonalo zhoršení marže v segmentu Victoria’s Secret.
V komentářích nad výsledky zaznělo, že hlavním důvodem slabých čísel je pokračující slabost v segmentu Victoria’s Secret a Pink. Celkové tržby segmentu Victoria’s Secret v lednu meziročně klesly o jedno procento. V rámci tohoto poklesu jsou jednoznačně problematické tržby v kamenných obchodech, které meziročně klesly o vysokých 8 %.
Současná situace firmy L Brands by se dala shrnout slovy, že zatímco tržby se prozatím stabilizovaly, je patrný pokračující tlak na marže, který vzhledem k nepředvídatelnosti spotřebitelských preferencí i vzhledem k silné konkurenci v oboru oděvů a módních doplňků může přetrvávat i v dalších letech.
Z hlediska valuace firmy se společnost L Brands aktuálně obchoduje za P/S (tedy poměr ceny firmy k tržbám) 0,56 a za zhruba desetinásobek očekávaných zisků roku 2019. Očekávaný dividendový výnos je po snížení dividendy asi 4,5 procenta.
Ostatní firmy v retailovém sektoru, jako jsou například Nordstrom či Kohl’s, vesměs reportovaly nepříliš optimistická čísla z vánoční sezóny. Tržby se většinou stabilizují, ale marže klesají, respektive roste podíl zboží, které bylo prodáno se slevou. Zákazníci zkrátka slevy milují a hojně je využívají. Když je však nabízí téměř každý, maržím obchodníků to rozhodně nepomáhá.
Autor je hlavní ekonom společnosti BH Securities
(Redakčně upraveno)