Aero Vodochody prohlubuje spolupráci se společností Embraer

Zástupci společností Aero Vodochody a brazilského výrobce letounů Embraer podepsali memorandum, které prohlubuje spolupráci a společný vývoj. Aero vyrábí významné části letounu C-390 od roku 2016. Slavnostní podpis proběhl za účasti Tomáše Kopečného, náměstka pro řízení sekce průmyslové spolupráce Ministerstva obrany ČR, informovalo Aero v tiskové zprávě.
EmbraerKC-390 na pařížské letecké show v Le Bourget v roce 2019. Foto: Matti Blume – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=80204340

Viktor Sotona, CEO a prezident společnosti Aero po podpisu memoranda uvedl, že vítá prohloubení spolupráce s Embraerem: „Budeme se stále řadit mezi jeho významné dodavatele. Budeme tak i nadále vyrábět letecké komponenty špičkové kvality, což je příznivá zpráva nejen pro Aero, ale i celý letecký průmysl v České republice.“

V Aeru se v rámci úzké kooperace s firmou Embraer, globálním leteckým výrobcem se sídlem v Brazílii, kompletně vyrábí náběžná hrana křídla, dveře, nákladní rampa a druhá část zadního trupu letounu C-390. Český letecký průmysl má velký podíl na obchodním úspěchu stroje, který si kromě Brazílie vybralo i Maďarsko a Portugalsko.

PSALI JSME:
Na pokračování filmu Top Gun se podílely japonské motorky i česká letadla

Brazílie si objednala 28 kusů vojenského transportního letounu střední velikosti poháněného dvěma proudovými motory IAE V2500, který používají letadla Airbus A320 nebo McDonnell Douglas MD-90. Dva letouny C-390 si objednalo Maďarsko (o stejném počtu těchto strojů uvažovala v roce 2014 i Česká republika, pozn. aut.) a portugalská vláda schválila nákup pěti letadel s opcí na jeden další.

C-390 Millennium a jeho konfigurace pro doplňování paliva ve vzduchu, KC-390, představují novou generaci víceúčelových vojenských dopravních letounů. Již nyní nabízejí bezkonkurenční mobilitu a kapacitu nákladu, rychlou změnu konfigurace, vysokou dostupnost, vyšší komfort a bezpečnost letu, jakož i nízké provozních nákladů po celou dobu životnosti.

První letoun C-390 byl brazilskému letectvu dodán v roce 2019. Foto: Ministério da Defesa – Apresentação KC-390, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=36331021

Embraer C-390 může doplňovat palivo za letu, což výrazně zvyšuje jeho dolet a využitelnost v náročných dopravních operacích. Letoun může přepravovat 26 tun nákladu (až 7 standardizovaných vojenských palet 463L), řadí se tak do středně velké kategorie. Osádku stroje představují dva piloti; letoun může pojmout až 80 cestujících nebo 74 nosítek či 66 parašutistů.

„Od své první dodávky brazilskému letectvu (FAB) v roce 2019 prokázal letoun C-390 Millennium své schopnosti, spolehlivost a výkon. Letoun byl hojně využíván v operacích pro přepravu vybavení a zdravotnického materiálu v Brazílii v době koronavirové pandemie. Současná flotila letounů C-390 FAB čítá pět letadel,“ informoval Lukáš Hora ze společnosti Aero Vodochody.

PSALI JSME:
Nový český proudový letoun prvně ve vzduchu

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

O dovolenou aspoň pět týdnů ročně žádá stále více zaměstnanců

Analýza
I když nejpopulárnějšími zaměstnaneckými benefity zůstávají finanční bonusy či prémie, stále větší oblibu si mezi Čechy získává dovolená pět týdnů i více. Napříč obory ji chce již více než 90 procent pracovníků. Vyplývá to z nového průzkumu personální agentury Grafton Recruitment, který má redakce FAEI.cz k dispozici.