Alfa Romeo, Nissan, Porsche a Honda hlásí obrovské propady prodejů v Evropské unii

Názor
Česká republika patří mezi pět zemí Evropské unie, kde za prvních pět měsíců letošního roku došlo k nejhlubšímu propadu prodejů nových automobilů. Oproti stejnému období loňského roku ztrácíme 9,6 procenta prodejů, což ukazuje na snahu spotřebitelů odkládat dlouhodobou spotřebu. Takové chování je obvyklé při narůstající nejistotě a strachu z budoucího vývoje.
Alfa Romeo, Nissan, Porsche a Honda hlásí obrovské propady prodejů v Evropské unii. Foto: Pixabay

Od ledna do května letošního roku bylo v Evropské unii prodáno 6 737 491 nových vozů, což je o 143 132 méně než ve stejném období před rokem. Největší propady prodejů byly zaznamenány na Kypru a ve Švédsku. Špatné výsledky hlásí i Finsko, Nizozemsko a Česká republika. V naší zemi bylo za prvních pět měsíců letošního roku prodáno 106 596 nových vozů, což je o 11 256 méně než ve stejném období před rokem.

Z jednotlivých značek automobilů si nejhůře vede Alfa Romeo, které se letošní prodeje v rámci Evropské unie propadly o 43,5 procenta. Špatné výsledky hlásí i Nissan, Porsche a Honda. Prodej automobilů Škoda v Evropské unii mírně vzrostl na 315 660 vozů. Za prvních pět měsíců loňského roku to bylo 315 127 vozů. Škodovka tím zvýšila svůj podíl na tuhu Evropské unie na 4,7 procenta.

Nejúspěšnějším koncernem v Evropské unii je VW Group, jehož nejvýznamnějšími značkami jsou Volkswagen, Audi, Škoda a Seat. Tento koncert od ledna do května 2019 prodal 1 627 137 vozů, oproti loňskému roku si však pohoršil o 3,1 procenta. Následuje ho koncern PSA Group se značkami Peugeot, Opel a Citroën. Tento koncern za pět měsíců letošního roku dokázal prodat 1 130 337 automobilů, čímž si oproti loňsku polepšil o 0,6 procenta.

Autor je hlavní ekonom společnosti BH Securities
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Češi tuší, že ty nejlepší časy už minuly

Sdílet:
  1. A nenapadlo vás, že spousta lidí již auta, taková jaká se vyrábějí dnes, prostě nechce ? Nejsou v ničem lepší než vozy vyráběné před cca 5 – 8 lety. Naopak jsou horší, jsou poruchové a mají nižší životnost. Zbytečně složité. Tříválcové mikro motory, poruchové rozvody, karbonem se zanášející motory, olej ředící se palivem, ventilky s měřením tlaku stojí majlant, dobíjecí soustavy nedobíjí a ničí drahé akumulátory, vše se ovládá nesmyslně na displejích. A ještě další “lákadla”, na vše jsem si jistě nevzpomněl. Auta, která se nedělají prvotně pro lidi, ale pro emisní normy. Děkuji, já tedy takové auto nechci.

  2. Komkretne honda poruchovy benzin 1,5 a nic jineho nema. Kdo by si to kupoval. Nehlede ze auta jsiu drazsi nez loni.

  3. běžný cyklicky pokles a pád do recese, ne, od výroby aut jenom pryč je tragickým paradoxem že firmy, agentury náborujou dušičky do montoven neustále…komu to poslouží až přijde krize ale pořádná ?

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Ekonomika

Čínská ekonomika rostla nejpomaleji za 27 let

„Přestože čínská ekonomika zpomaluje, stále by v letošním roce měla růst dvakrát rychleji než ekonomika Spojených států, a dokonce čtyřikrát rychleji než ekonomika Evropské unie. Čína tak i nadále bude hospodářsky …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jak v zaměstnání (ne)přijít o oblíbenou stravenku?

Poradna
Za kolik u vás v práci máte stravenky? Častá otázka svědčící o tom, že se tato nejoblíbenější zaměstnanecká výhoda může stát nejen konkurenční výhodou, ale i příčinou závisti. Zvláštní je, že málokdo se už zeptá, kolik přispívá zaměstnavatel, i když to je údaj důležitější. Stravenky jsou oblíbené proto, že se za ně dá pořídit nejen oběd, ale také z toho důvodu, že je to snad jediná zaměstnanecká výhoda, kterou …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru