Milionářka Koukalová je hvězdou na lyžích i v reklamě

Analýza
Biatlonistka Gabriela Koukalová si jen za loňskou zimu vydělala na prémiích ze závodů 6,3 milionu korun. Další nemalé peníze přidá čerstvá zlatá medailistka z mistrovství světa i v letošní sezóně. Ale to není vše. Koukalová si další miliony vydělá díky sponzorům a reklamě. V tomto směru strčí do kapsy i své některé úspěšnější kolegyně z jiných sportů. Proč?
Doufám, že z toho pádu nebude nic horšího než paviání zadek, napsala biatlonistka Gabriela Koukalová k fotografii svého pozadí na Facebooku. Foto: Facebook

Gabriela Koukalová protne cílovou čáru, pak padá na kolena a dlouze oddychuje. Za chvilku se zvedá, doširoka se usměje a nadšením zvedá ruce na znamení dalšího úspěchu. V tu chvíli se na ni v televizi dívají stovky tisíc jejích českých příznivců.

A u obrazovek zůstávají i v okamžiku, kdy po dalším úspěšném biatlonovém závodě poskytuje první rozhovor. Je bezprostřední, vtipná, příjemná, bezelstná, na nic si nehraje. Nebojí se na Facebooku ukázat zadek s modřinou po jednom ze svých pádů. „Doufám, že z toho pádu nebude nic horšího než paviání zadek,“ napsala k tomu.

STYL KOMUNIKACE

Po sportovních výsledcích je právě tento styl komunikace základní stavební kámen k tomu, proč je Koukalová rovněž natolik úspěšná v reklamě a marketingu. Dokázala si získat prakticky celý národ, těžko najít někoho, kdo jí nepřál úspěchy.

„Gabi? To je nejkrásnější sportovkyně na světě,“ vysekla jí poklonu i její aktuálně největší biatlonová rivalka, německá závodnice Laura Dahlmaierová. Koukalová už není jen skvělou biatlonistkou, která v loňské anketě Sportovec roku skončila na třetím místě (jako nejlepší žena), a díky níž se k tomuto sportu hlásí spousta dětí. Stala se současně sportovní celebritou, o níž nepíší pouze sportovní novináři, ale také ti, kteří se specializují na módu nebo líčení.

S přehledem za sebou nechává i své sportovní kolegyně z jiných odvětví, například podobně upřímnou a veselou snowboardistku Evu Samkovou nebo rychlobruslařku Martinu Sáblíkovou. Právě Sáblíková je přitom ve svém sportu úspěšnější než Koukalová, ale zdaleka nedosahuje takového reklamního zájmu. Na rozdíl od Koukalové je mnohem uzavřenější, není tak bezprostřední, dlouhé měsíce o ní skoro není slyšet, a navíc: není zdaleka tak hezká.

MARKETINGOVÝ POTENCIÁL

Odborníci na reklamu říkají, že Koukalová má v sobě hodně velký marketingový potenciál. Je tváří hlavního sponzora Českého biatlonového svazu nebo jedné kosmetické firmy. Pomohla jí i svatba s Petrem Koukalem, kterého si lidé stále pamatují jako toho, kdo porazil rakovinu.

Ostatně právě se svým manželem je i tváří zahraniční developerské firmy. „Zveme vás, abyste nakoukli, jak se nám bydlí,“ oznamují manželé na internetových stránkách developera, kde prezentují svůj byt.

Samozřejmě, může se stát, že si Koukalová svou pověst něčím pokazí, ale v tuto chvíli tomu nic nenasvědčuje. Pohádka s hlavní postavou Gabriely Koukalové – hvězdy na lyžích i v reklamě – může dál pokračovat.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Lidé a společnost

Jak nasytit lidstvo. Pomůže genetický kód pšenice

Dvěma stovkám vědců z dvaceti zemí světa se po třinácti letech společného výzkumu podařilo rozluštit celý dědičný kód pšenice seté. Na bádání se významnou měrou podíleli také olomoučtí odborníci z Ústavu …

Nejčtenější

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …

Bytové domy ničí lidé bez kompetence žít ve svobodné společnosti

Rozhovor
V panelácích a činžácích žije většina Čechů. Některá místa jsou pěkná a domy jsou udržované, ale pro řadu lidí jsou noční můrou sousedé. Ti, kteří devastují společné prostory včetně jejich okolí a neplatí poplatky. Jejich vymáhání je marné, byť tyto lidé mají příjmy. Třeba od státu. A zákony pro správu bytových družstev jsou tak složité, že přibývá domů, kde se nenajde nikdo, kdo by to chtěl dělat. O tom všem v …
Rolovat nahoru