Milionářka Koukalová je hvězdou na lyžích i v reklamě

Analýza
Biatlonistka Gabriela Koukalová si jen za loňskou zimu vydělala na prémiích ze závodů 6,3 milionu korun. Další nemalé peníze přidá čerstvá zlatá medailistka z mistrovství světa i v letošní sezóně. Ale to není vše. Koukalová si další miliony vydělá díky sponzorům a reklamě. V tomto směru strčí do kapsy i své některé úspěšnější kolegyně z jiných sportů. Proč?
Doufám, že z toho pádu nebude nic horšího než paviání zadek, napsala biatlonistka Gabriela Koukalová k fotografii svého pozadí na Facebooku. Foto: Facebook

Gabriela Koukalová protne cílovou čáru, pak padá na kolena a dlouze oddychuje. Za chvilku se zvedá, doširoka se usměje a nadšením zvedá ruce na znamení dalšího úspěchu. V tu chvíli se na ni v televizi dívají stovky tisíc jejích českých příznivců.

A u obrazovek zůstávají i v okamžiku, kdy po dalším úspěšném biatlonovém závodě poskytuje první rozhovor. Je bezprostřední, vtipná, příjemná, bezelstná, na nic si nehraje. Nebojí se na Facebooku ukázat zadek s modřinou po jednom ze svých pádů. „Doufám, že z toho pádu nebude nic horšího než paviání zadek,“ napsala k tomu.

STYL KOMUNIKACE

Po sportovních výsledcích je právě tento styl komunikace základní stavební kámen k tomu, proč je Koukalová rovněž natolik úspěšná v reklamě a marketingu. Dokázala si získat prakticky celý národ, těžko najít někoho, kdo jí nepřál úspěchy.

„Gabi? To je nejkrásnější sportovkyně na světě,“ vysekla jí poklonu i její aktuálně největší biatlonová rivalka, německá závodnice Laura Dahlmaierová. Koukalová už není jen skvělou biatlonistkou, která v loňské anketě Sportovec roku skončila na třetím místě (jako nejlepší žena), a díky níž se k tomuto sportu hlásí spousta dětí. Stala se současně sportovní celebritou, o níž nepíší pouze sportovní novináři, ale také ti, kteří se specializují na módu nebo líčení.

S přehledem za sebou nechává i své sportovní kolegyně z jiných odvětví, například podobně upřímnou a veselou snowboardistku Evu Samkovou nebo rychlobruslařku Martinu Sáblíkovou. Právě Sáblíková je přitom ve svém sportu úspěšnější než Koukalová, ale zdaleka nedosahuje takového reklamního zájmu. Na rozdíl od Koukalové je mnohem uzavřenější, není tak bezprostřední, dlouhé měsíce o ní skoro není slyšet, a navíc: není zdaleka tak hezká.

MARKETINGOVÝ POTENCIÁL

Odborníci na reklamu říkají, že Koukalová má v sobě hodně velký marketingový potenciál. Je tváří hlavního sponzora Českého biatlonového svazu nebo jedné kosmetické firmy. Pomohla jí i svatba s Petrem Koukalem, kterého si lidé stále pamatují jako toho, kdo porazil rakovinu.

Ostatně právě se svým manželem je i tváří zahraniční developerské firmy. „Zveme vás, abyste nakoukli, jak se nám bydlí,“ oznamují manželé na internetových stránkách developera, kde prezentují svůj byt.

Samozřejmě, může se stát, že si Koukalová svou pověst něčím pokazí, ale v tuto chvíli tomu nic nenasvědčuje. Pohádka s hlavní postavou Gabriely Koukalové – hvězdy na lyžích i v reklamě – může dál pokračovat.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Lidé a společnost

Co všechno zapomínají lidé v taxících?

Jistě všichni dobře znáte ten pocit hrůzy, když někde zapomenete mobil, oblíbenou kabelku, nebo jiné životně důležité předměty. Stejnou situaci zažívají každý den tisíce uživatelů Uberu a některé nálezy řidičů …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

E-shopy se odrazily ode dna, lidé už se nebojí ani neověřených prodejců

Průzkum
Po dvou letech propadu se tuzemským internetovým obchodům opět zvyšují tržby. Jak Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) sdělila společnost Heureka Group, v prvním letošním čtvrtletí se potvrdil pozitivní trend z konce loňského roku, oblast e-commerce tak meziročně vzrostla o čtyři procenta. Podle Asociace pro elektronickou komerci se lidé nebojí ani neověřených e-shopů.