Ceny ojetin na českém trhu v červenci výrazně klesly. Elektromobily ani hybridy netáhnou

Český trh s ojetými automobily zaznamenal letos v červenci první významnější pokles cen ojetých automobilů za více než rok. Oproti červnu klesla mediánová cena ojetin o devět tisíc korun na současných 181 000 korun. Vyplývá to z pravidelné analýzy trhu provozovatele sítě autocenter AAA Auto a společnosti Mototechna, kterou má redakce FAEI.cz k dispozici.
Český trh s ojetými automobily zaznamenal letos v červenci první významnější pokles cen ojetých automobilů za více než rok. Ilustrační foto: FAEI.cz

Ke snížení cen došlo i přesto, že nabídka ojetin byla oproti předchozímu měsíci menší a na českém trhu bylo na prodej 92 116 ojetin, což je o 6 580 méně, než před měsícem. Střední hodnotu ceny v uplynulém měsíci ovlivnily i výrazné slevy českých autobazarů.

„Naše predikce cenové stagnace a případného poklesu cen ojetin se potvrdily. Na celkové hodnocení je sice ještě brzy, protože teprve se začátkem druhé letošní hlavní sezóny v září uvidíme, zda šlo pouze o výkyv spojený s létem a dovolenými, nebo nastupující trend,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holdings.

Podle ní ale klesající ceny trhu ojetých vozů rozhodně prospějí. „Domácnosti jsou již tak silně zatíženy například růstem nákladů na energie, paliva nebo potraviny, a pokles cen vozů jim usnadní rozhodování, zda svůj vozový park obmění,“ dodala.

Zdroj: Aures Holdings

Mezi deseti nejprodávanějšími modely na českém trhu výrazně zlevnil například Volkswagen Touran, kde medián ceny klesl o 14 500 korun na 179 000 Kč, nebo BMW řady 5, kde střední hodnota ceny klesla dokonce o 25 500 korun na aktuálních 185 000. U nejžádanějších škodovek cena zůstala víceméně stejná.

Nejčastěji nabízeným modelem ojetého vozu na českém trhu byla v červenci Škoda Octavia s 7 938 nabízenými kusy ze všech generací. Následovala Škoda Fabia (5 825 aut), třetí místo obsadil Volkswagen Golf (3 024 aut). V první pětce se umístily ještě Škoda Superb (2 612) a Volkswagen Passat (2 560).

Střední hodnota stáří v červenci stoupla oproti červnovým 10,5 roku na současných 10,8 roku. Tachometr nabízených aut nejčastěji ukazoval také meziměsíčně vyšší hodnotu – 155 060 km. Český vozový park tak v poslední době začal opět stárnout a na trhu nabízené vozy mají více najeto, než mívaly v posledních letech.

PSALI JSME:
Co Čechy odrazuje od elektromobilů? Vysoká pořizovací cena a málo dobíjecích stanic

V nabídce tuzemských autobazarů bylo podle analýzy Aures Holdings v červenci 694 vozů s hybridním pohonem, což je o 160 méně, než v červnu, a 277 čistých elektromobilů, meziměsíčně o 110 méně. Podle šetření Schneider Electric jsou sice v Česku elektromobily oblíbené, většinou je ale lidé nevlastní.

Důvodem pro to je cena a nedostatečná infrastruktura. Podle dat Schneider Electric využívá elektromobil 11 procent řidičů, ale vlastní je pouhé jedno procento. Další bariérou pro pořízení elektroauta je pro většinu lidí v ČR vysoká pořizovací cena.

Jinak je tomu u firem. Nárůst zájmu o elektroauta mezi firmami je patrný a podporuje jej snaha o co nejudržitelnější podnikání. Limitem, a to samozřejmě nejen pro ně, je ovšem nízká dojezdová vzdálenost těchto vozů a s tím spojený problém s dobíjením. Od začátku ledna do konce letošního května se v Česku prodalo 1 318 elektromobilů.

PSALI JSME:
Auta na baterky Čechy neberou. Počet nových registrací výrazně klesl

Zavřít reklamu ×

Napsat komentář: Petr Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Daň ze štěstí se může týkat každého

Poradna
Máváte tím kouzelným papírkem a blaženě se usmíváte – konečně jsem vyhrál, štěstí mi snad spadlo z nebe. Je to radost pochopitelná, ale trochu předčasná, protože než výhra v loterii, kurzové sázce či jiné hazardní hře z nebe dopadne až do výhercova klína, ztratí se 15 procent objemu.