Češi milují věrnostní karty. Tři čtvrtiny mají aspoň jednu, někteří i víc než deset

Kolik věrnostních kartiček máš, tolikrát jsi člověkem? Češi milují nákupní slevy a mají napěchované peněženky věrnostními kartami. Aktuální výzkum Public Data Research ukázal, že aspoň jednu má tři čtvrtě obyvatel. A šestnáct procent lidí dokonce více než deset.

Češi milují nákupní slevy a mají napěchované peněženky věrnostními kartami. Foto: Rondo.cz

S naší kartou ušetříte! Nakupujte a sbírejte body na svou kartu! Supermarkety a další obchody se předhánějí v tom, jak si udržet stálou klientelu. Jednou z možností je zákaznická karta, která držitelům umožňuje například nakupování vybraného zboží se slevou. Češi na takové akce rádi slyší, většina má v peněžence aspoň jednu kartičku, ale obvykle jich mají více, někteří dokonce více než deset – jak ukázal aktuální průzkum Public Data Research, kterého se zúčastnilo pět tisíc lidí starších 18 let.

Věrnostní karty mají více ženy (80 procent z nich) než muži (66 procent), přičemž nejpočetnější skupina – třetina Čechů – vlastní jednu až tři. Necelá pětina jich má ovšem více než deset.

Zajímavostí výzkumu je, že přibližně 11 procent dotázaných ani přesně neví, kolik věrnostních karet vlastně má.

Bezmála polovina majitelů věrnostních karet využívá měsíčně jednu až dvě. Čtvrtina pak z peněženky vyndává měsíčně tři až čtyři věrnostní karty a pouze čtyři procenta přiznala, že měsíčně nevyužije žádnou z nich.

DOBRÝ PŘEHLED O ODMĚNÁCH

Průzkum rovněž ukázal, že téměř tři čtvrtiny Čechů mají dobrý přehled o tom, jaké jsou odměny za sbírání bodů a jak je mohou následně využít. Pouze sedm procent vůbec neví, jaké jsou tyto odměny. Zákazníci nejvíce oceňují odměny za nákupy v supermarketech (více než polovina dotázaných), na dalších místech pak skončily obchody zaměřené na zdraví a krásu, respektive na módu. Nemalá skupina – 45 procent majitelů karet – ovšem považuje odměny za nákupy za nedostatečné.

Vývoj a modernizace se nevyhýbá ani věrnostním kartám, proto by mnozí Češi uvítali, kdyby mohli mít příslušnou kartičku jako aplikaci ve svém mobilním telefonu. Majitelé věrnostních karet by podle zmiňovaného průzkumu ocenili digitalizace svých oblíbených karet. „Vyjadřují se také, že by takové karty více využívali,“ tvrdí Hřebabecký.

Drtivá většina Čechů je nakloněna také personalizaci nabídek, které s sebou digitalizace přináší. Otázka v průzkumu zněla: „Uvítal/a byste funkci, kdyby vám nabídka výhod byla vytvořená na míru přesně pro vás a přišla by vám do mobilu právě ve chvíli, kdy nakupujete?“ Kladně odpovědělo 85 procent lidí.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Další z rubriky Spotřebitel

Na tuzemském trhu se objevil falešný med

Drzost některých podnikavců už nezná mezí. Na tuzemském trhu se objevil produkt označený jako Český med. Podle laboratorních analýz ale nesplňuje jakostní parametry medu a navíc, jak upozornila Státní zemědělská a …

Nejčtenější

„Investiční životní pojištění je hra pro střední třídu,“ říká respektovaný ekonom, profesor Jaroslav Vostatek

RozhovorTéma týdne
V poslední době se hodně mluví a píše o investičním životním pojištění. Požádali jsme proto o rozhovor jednoho z předních českých odborníků, profesora Jaroslava Vostatka. „Investiční životní pojištění není nic jiného, než investiční fond zabalený jako pojištění. To říkám svým studentům dlouhodobě. A kdyby se takové pojištění státu nelíbilo, tak je může zakázat,“ říká v rozhovoru, kterým dnes zahajujeme Téma …
Rolovat nahoru