Češi milují věrnostní karty. Tři čtvrtiny mají aspoň jednu, někteří i víc než deset

Kolik věrnostních kartiček máš, tolikrát jsi člověkem? Češi milují nákupní slevy a mají napěchované peněženky věrnostními kartami. Aktuální výzkum Public Data Research ukázal, že aspoň jednu má tři čtvrtě obyvatel. A šestnáct procent lidí dokonce více než deset.
Češi milují nákupní slevy a mají napěchované peněženky věrnostními kartami. Foto: Rondo.cz

S naší kartou ušetříte! Nakupujte a sbírejte body na svou kartu! Supermarkety a další obchody se předhánějí v tom, jak si udržet stálou klientelu. Jednou z možností je zákaznická karta, která držitelům umožňuje například nakupování vybraného zboží se slevou. Češi na takové akce rádi slyší, většina má v peněžence aspoň jednu kartičku, ale obvykle jich mají více, někteří dokonce více než deset – jak ukázal aktuální průzkum Public Data Research, kterého se zúčastnilo pět tisíc lidí starších 18 let.

Věrnostní karty mají více ženy (80 procent z nich) než muži (66 procent), přičemž nejpočetnější skupina – třetina Čechů – vlastní jednu až tři. Necelá pětina jich má ovšem více než deset.

Zajímavostí výzkumu je, že přibližně 11 procent dotázaných ani přesně neví, kolik věrnostních karet vlastně má.

Bezmála polovina majitelů věrnostních karet využívá měsíčně jednu až dvě. Čtvrtina pak z peněženky vyndává měsíčně tři až čtyři věrnostní karty a pouze čtyři procenta přiznala, že měsíčně nevyužije žádnou z nich.

DOBRÝ PŘEHLED O ODMĚNÁCH

Průzkum rovněž ukázal, že téměř tři čtvrtiny Čechů mají dobrý přehled o tom, jaké jsou odměny za sbírání bodů a jak je mohou následně využít. Pouze sedm procent vůbec neví, jaké jsou tyto odměny. Zákazníci nejvíce oceňují odměny za nákupy v supermarketech (více než polovina dotázaných), na dalších místech pak skončily obchody zaměřené na zdraví a krásu, respektive na módu. Nemalá skupina – 45 procent majitelů karet – ovšem považuje odměny za nákupy za nedostatečné.

Vývoj a modernizace se nevyhýbá ani věrnostním kartám, proto by mnozí Češi uvítali, kdyby mohli mít příslušnou kartičku jako aplikaci ve svém mobilním telefonu. Majitelé věrnostních karet by podle zmiňovaného průzkumu ocenili digitalizace svých oblíbených karet. „Vyjadřují se také, že by takové karty více využívali,“ tvrdí Hřebabecký.

Drtivá většina Čechů je nakloněna také personalizaci nabídek, které s sebou digitalizace přináší. Otázka v průzkumu zněla: „Uvítal/a byste funkci, kdyby vám nabídka výhod byla vytvořená na míru přesně pro vás a přišla by vám do mobilu právě ve chvíli, kdy nakupujete?“ Kladně odpovědělo 85 procent lidí.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Daň ze štěstí se může týkat každého

Poradna
Máváte tím kouzelným papírkem a blaženě se usmíváte – konečně jsem vyhrál, štěstí mi snad spadlo z nebe. Je to radost pochopitelná, ale trochu předčasná, protože než výhra v loterii, kurzové sázce či jiné hazardní hře z nebe dopadne až do výhercova klína, ztratí se 15 procent objemu.