
Drží si tak stále první místo před YouTube se dvěma miliardami uživatelů. YouTube ale rovněž zaznamenal dvojciferný růst. Z 1,7 miliardy uživatelů, tj. 17% meziroční růst. Rekordmanem růstu je TikTok, který uvádí celosvětově 700 milionů uživatelů k polovině roku 2020 (více než 200% růst za rok a půl – pozn. aut.).
Jak se dařilo video obsahu, je vidět na největších streamovacích platformách. Zatímco mezi roky 2018 a 2019 trh rostl o 7,6 procenta předplatitelů ročně, za rok 2020 se očekává růst dvojnásobný, kolem 13 procent. V dalších čtyřech letech se však už očekává kumulovaný růst sedm procent nových uživatelů. Předpoklad je tedy, že uživatelé budou využívat více platforem najednou.
Vzestup mobilních plateb
Pandemie koronaviru uspíšila přechod na mobilní platby a platby kreditní/debetní kartou. Zároveň pomalu roste oblíbenost alternativních způsobů plateb, jako je Google Pay, Apple Pay, ale i třeba lokální Mall Pay. Můžeme očekávat další prudký růst mobilních plateb.
Boom sociálních sítí
Stejně jako loni, i v roce 2021 můžeme očekávat další rozmach využívání sociálních sítí a internetových platforem jako takových. Facebook a Google si upevní svoji dominanci. Další velký růst můžeme očekávat u TikTok, který má nyní v Česku přes milion uživatelů.
Reklamní formáty na této platformě jsou velice efektivní, a to i z důvodu menšího počtu současných inzerentů v ČR. Zajímavou platformou, která i přes přání některých marketérů nejen že neumřela, ale stále roste, je Snapchat. Ten má v ČR aktuálně kolem 900 tisíc uživatelů a stále roste. Navíc nabízí poměrně zajímavé reklamní formáty, které jsou dostupné i pro Česko.
V roce 2019 vrostla inzerce na internetu meziročně o dvacet procent. Dá se tedy očekávat podobný růst i za uplynulý rok.
Autor je ředitel společnosti LCG New Media
(Redakčně upraveno)