Mladí Češi jsou na sociálních sítích nejvíce v celé EU

Názor
Najít mladého Čecha, který by nebyl na sociálních sítích, je dnes takřka nemožné. Hned 97 procent obyvatel ČR ve věku 16 až 24 let je aktivní na Facebooku, Twitteru, Instagramu či jiné sociální síti. Vyplývá to z údajů zveřejněných Eurostatem u příležitosti Světového dne sociálních médií, který připadá právě na dnešek.
Ilustrační foto: Pixabay

S mladými Čechy se v jejich oblibě sociálních sítí mohou v EU srovnávat pouze Dánové a Chorvati. Poměrně málo jsou mezi mladými sociální sítě v EU rozšířeny ve Francii a Itálii. V těchto zemích je na sociálních sítích aktivní jen 77, resp. 79 procent mladé populace ve věku 16 až 24 let. Průměr za celou EU je pak v příslušném ukazateli 88 procent.

Nepřekvapí naopak, že starší lidé v EU využívají sociální sítě o poznání méně. Jen necelá pětina, přesněji 19 procent, populace EU je na sociálních sítích aktivní. Třeba v Bulharsku je to jenom osm procent. Najít Bulhara důchodového věku, který by byl na sociální sítí, je tak podobně obtížné jako najít mladého Čecha, který na ní není.

PSALI JSME:
Češi žijí digitálně, ale sedm z deseti podceňuje bezpečnost

Napříč generacemi, ve věkové skupině od 16 do 74 let, v EU využívalo v roce 2018 sociální sítě 56 procent populace. To je markantní nárůst oproti 38procentnímu podílu v roce 2011, kdy se se sběrem příslušných data začalo. Celkově, tedy opět napříč generacemi, jsou sociální sítě využívány v rámci EU nejvíce v Dánsku a Belgii, nejméně pak v již zmíněných Francii a Itálii.

Míra aktivity na sociálních sítích je dána více faktory. Roli hraje přístup k internetu nebo chytrým mobilním telefonům, který je například v Itálii v rámci EU poměrně nízký. Do výsledků ale promlouvají také kulturně-historické faktory, které se promítají třeba do obav ze ztráty soukromí či anonymity. Důležitá je i gramotnost ve využívání moderních informačních a komunikačních technologií, která je obecně vyšší u mladších lidí.

Autor je hlavní ekonom společnosti Czech Fund
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Mazlíme se s ním každých dvacet minut, hlavně pro zábavu

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Lidé a společnost

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

„Jako protiváha „velké čtyřce“ jsme tu začínali jako poslední. Ale jako jediní jsme zůstali ryze českou firmou,“ říká Josef Jaroš

Rozhovor
Josef Jaroš (*42) je většinový vlastník české poradenské skupiny Apogeo Group. Na růstu firmy se podílí prakticky od začátku, za tu dobu toho ale stihl ještě mnohem víc, prozradil v rozhovoru pro FAEI.cz. Během časově náročného povolání vystudoval bohosloveckou fakultu, stal se ředitelem pražského Divadla Na Fidlovačce a také už několik pomáhá malým a středním podnikům, které tvoří páteř české ekonomiky, …
Rolovat nahoru