Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku pro elektromobily

Nabití elektromobilu běžně trvá až 12 hodin. S novou nabíječkou, kterou vyvinul plzeňský výrobce domácích baterií na ukládání energie EnergyCloud, bude možné nabít auto už za hodinu a navíc za využití energie z obnovitelných zdrojů.
S nabíječkou, kterou vyvinula společnost EnergyCloud, bude možné nabít auto už za hodinu a navíc za využití energie z obnovitelných zdrojů. Foto: EnergyCloud

Inženýrský tým plzeňské firmy na projektu spolupracoval se studenty ze Západočeské univerzity a ČVUT, svou novinku společně představili svou na veletrhu Smart energy forum. Zatím je k dispozici první plně funkční prototyp, po nezbytných zkouškách a testech se očekává, že k zákazníkům se první kusy dostanou zhruba v polovině roku 2019.

Podle Tomáše Jelínka, ředitele EnergyCloud, však uvedení na trh nestojí v cestě větší překážky – rychlonabíječkou totiž navazují na již ověřenou technologii.

„Náš koncept počítá se získáváním energie z fotovoltaických panelů. Elektřina z nich se uloží do baterií, ke kterým je nabíječka připojena. Uzavřeme tak celek domácího energetického hospodářství, které běžnou distribuční síť nebude zatěžovat,“ vysvětluje Jelínek.

Jelínek vůbec nepochybuje o tom, elektromobily se dříve nebo později stanou novou normou. „Málo si ale uvědomujeme, že s jejím náhlým rozvojem můžou nastat v běžné elektrické rozvodové síti problémy,“ upozorňuje s tím, že pro rychlé rozšíření elektromobility je důležitá rozvinutá infrastruktura.

Vývoj rychlonabíječky trval přes dva roky, na trhu bude k dostání v polovině příštího roku. Od pořizovacích nákladů dokáží zájemcům z řad veřejnosti i malým firmám výrazně ulevit některé státní dotace, které jsou pro podobná ekologická řešení k dispozici.

PSALI JSME:
Elektromobily nevyřeší problém závislosti na ropě

Zavřít reklamu ×
  1. Auto se spalovacím motorem mám natankované za 5 minut včetně placení. A ujedu 1000km. Tak jaká je výhoda elektromobilu ? Žádná.

    • aby jste ujel 1000km na benzín bude vás to stát minimálně 1200-1700kč – dle velikosti nádrže a spotřeby, aby elektromobil ujel 1000km bude to stát i při vysokém tarifu za EL 700kč, při nízkém tarifu pokud máte doma třeba tepelné čerpadlo nebo elektrokotel tak bude cena za 1000km zhruba 300kč – to je hlavní ekonomická výhoda, o smadu z výfuku hlavně v zimně raději ani nemluvím. (počítám spotřebu 20kw / 100km což je více než je reálná spotřeba většiny elektromobilů, ale bude více odpovídat současnému zimnímu provozu.)
      A než někdo začne s moudry že se jen výfuk přesune do elektrárny – zamyslete se nad tím jaké normy musí splňovat filtry v elektrárnách – jsou tam odsyřovací a protiprachové filtry za miliony až desitky miliónů korun – to je něco co v autě nikdy nebude – jelikož je to ekonomický nesmysl – pak by jen výfukový systém v autě vyšel na 300000,- Kč.

      • Spotreba se meri v kWh, na dojezd 250km bude tedy potřeba 50kWh. Protože se zde mluvi o akumulaci, bude zrejme soucasti rychlonabijecky baterie s kapacitou optimalne vyssi nez je v aute -takze na provoz auta budete potrebovat 2 baterie -to není moc ekonomicke ani ekologicke(zatím, mozna se to zmeni). Stat vybira z prodeje pohonných hmot nehoráznou dan, jak dlouho Vas necha jezdit na tzv lacinou elktrinu? Pokud ano, z duvodu zachovani prijmu do st. pokladny Vas okrade jinak. Vy znate slozeni výfukových plynu spalovacího motoru a spalin elektrarny? Sira se zachytava na vapennem mlece(zjednoduseno), kolik je vapence potřeba a kde se bere?Kam se uklada elektrarensky odpad a kolik ho je?
        Odsirovaci a protiprachove filtry v aute nikdy nebudou, protože zplodiny siry a prach spalovaci motor produkuje v zanedbatelnem množství(moderni auto ma filtr pevnych castic a katalyzator).
        Myslite ze nahradni baterie (tzv rychlonabijecka) bude lacinejsi nez 300 000?
        Na Technomagga to uplne promyslene nemate…..

      • Vaše zdánlivě bezchybná logika poněkud, dost, no hodně kulhá, asi jako chromý kůň. Představa, že cena elektřiny se nebude měnit, resp. že elektrárenské firmy si nechají ujít ten božský zdroj příjmů, je naivní, hraničící s bezednou tupostí. DTTO stát s daněmi, kterými jsou současná naftová paliva zatížena. A úplně ignorujete ztráty a účinnost dobíjení, to nesvědčí o dostatečně hlubokém vzdělání, čemuž jste dal korunu s „odsýřením“, plést si síru se syřidlem je možné u dětí cca do 10 let, takové si ale obvykle nezvolí nick Technomagg.

      • A jak se zbaví vyrobeného CO2, obrovského dnešního strašáku? Taky hpo vyrobí méně? Z čeho se skládají spaliny?

      • 3ooooo,-Kc je blbost.Uz v soucasne dobe jsou auta vybavena vykonnymi filtry/katalizator,PDF/a dalsi zpusoby.A dalsi stale pribyvaji.Elektromobil nenabijete za 5minut,ani kdyby jste se postavil na hlavu.Co se tyce ceny elektriny,nebojte se vlada prikroci k vyraznemu zdrazeni.Zacne jim chybet dan za paliva.
        Jak dostanete do obci a mest dostatek nabijecek a kde vezmete tolik elektriny,uz vubec neresite.Tak si bezte jednu placnout a omluvte se panu Tadeusovi.

      • To co tady píšete pane Technomagg, je sice možná pravda. Ovšem Tadeus argumentuje časem, který je potřeba k doplnění energie. To i já považuji spolu s reálným dojezdem za hlavní mínus elektromobilu. Dokud nebudu mít natankováno na realných 800km během 5min. Není se vůbec o čem bavit. Elektromobil ještě dlouho nebude plnohodnotný vůz pro denní užívání a to i v zimě. Ta současná euforie je hodně předčasná. Další věc, která se po případném rozšíření elektromobilů stane bude razantní navýšení ceny elektřiny.

  2. Tak nejdůležitější je podle mně ten poslední odstavec. Zase dotace!!!!Kdyby byly takhle zvýhodňovány a dotovány spalovací motory,byly by peníze na jejich „ekologizaci“ a elektroauta kdyby dotována nebyla,nikdo by si je pro jejich drahotu nekoupil

    • A kdo ty dotace zaplatí, Všichni poplatníci daní? Bude méně silnic, zdravotní péče, důchodů?

  3. Lidi jsou fakt debilní, tak podporují debility jako auto na baterku a káblik – největší blbost, co kdy člověk vymyslel. S benzinem jedu za cca 5 Kč sakum prdum (2,5-3,-/km pouze z benzin, dle počasí). S tutím nesmyslem se nemohu dostat pod deset korun sakum prdum a to ještě nezdražili elektriku, což se stane téměř okamžitě, takže nejlevnější dobíjení bude přes benzinovou elcentrálu. Opravdu se směju všem těm pošukům, a opravdovím pitomcům, co věřej mainstreamu aniž by jim došlo že podporují největší ekologickou katasrofu v dějinách lidstva – elektoauto na baterky a káblik.

  4. A proč tzen vynález nebyl praktikován dodnes za účelem snížení spotřeby energie z klasických zdrojů – pro rodinné a bytové domy? Že by se čekalo taky na dotace, z vlastní kapsy by ro nikdo nezaplatil? Kolik by takový akumulační zdroj stál?

  5. Ale na druhou stranu verim,ze auta jako Toyota Mirai,nebo i Nexo maji budoucnost.Za 5 minut doplneny vodik,dojezd 500km.Ma to jeste mouchy,ale uvidime.

Napsat komentář: lapis Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Daň ze štěstí se může týkat každého

Poradna
Máváte tím kouzelným papírkem a blaženě se usmíváte – konečně jsem vyhrál, štěstí mi snad spadlo z nebe. Je to radost pochopitelná, ale trochu předčasná, protože než výhra v loterii, kurzové sázce či jiné hazardní hře z nebe dopadne až do výhercova klína, ztratí se 15 procent objemu.