České e-shopy poprvé před Vánoci překonaly krizi logistiky, na rozdíl od loňska vozí včas

Názor
Letošní období Vánoc bez jakýchkoliv pochyb znamená špičku pro českou e-commerce, a s tím spojené logistické služby. Tento růst je zapříčiněn nejen růstem celého e-commerce trhu. Jde především o růst na úkor tradičních, neagilních přepravců.
České e-shopy poprvé před Vánoci překonaly krizi logistiky, na rozdíl od loňska vozí včas. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Oproti předchozím rokům se však trh kupodivu zkultivoval. Reklamní kampaně (proslulým Black Friday počínaje) letos nejsou tak „uřvané“ a sezóna se zatím obešla bez negativních emocí. Lidé si postupem času zvykli řešit vánoční nákupy již od září a jednají více racionálně. Například letos díky pestré a atraktivní nabídce produktů v průběhu Black Friday si Češi „veliké“ dárky pořídili s dostatečným předstihem, což se samozřejmě pozitivně promítlo také do logistiky.

Rozměrově nejnáročnější zásilky nebrzdí drobnější dárky, které svou povahou spadají do kategorie „na poslední chvíli“. A právě moment nakupování drobných dárků ve velkém objemu je pro obchodníky díky vysoké marži menšího zboží nejziskovější. Kdo letos zvládne doručovat last-minute dárky po co možná nejdelší dobu, bude pro zákazníky představovat nejvyšší přidanou hodnotu. A to se e-shopům následně pozitivně promítne na tržbách.

Aby e-shopy byly schopny zákazníkům zajistit, a hlavně zaručit vánoční dárky do co možná nejzazšího termínu, čím dál více se spoléhají na tzv. last-mile delivery/citylogistické služby. Především u modelů logistického řetězce „sklad-výdejní místo-alternativní přepravci“ nebo „sklad e-shopu-alternativní přepravci-automatizovaný výdejní box“. V obou případech se obchodník v té největší špičce vyhne elementu tradičních přepravců a páteřní dopravu si spolehlivě obhospodařuje sám do výdejních míst, odkud si zákazníci objednají kurýrní citylogistické služby.

Autor je CEO startupu DoDo
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Jak přepravci garantují doručení do Vánoc: Pozdní dárky stihne Česká pošta i DPD, Messenger už nestíhá

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Podnikání

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.