České e-shopy poprvé před Vánoci překonaly krizi logistiky, na rozdíl od loňska vozí včas

Názor
Letošní období Vánoc bez jakýchkoliv pochyb znamená špičku pro českou e-commerce, a s tím spojené logistické služby. Tento růst je zapříčiněn nejen růstem celého e-commerce trhu. Jde především o růst na úkor tradičních, neagilních přepravců.
České e-shopy poprvé před Vánoci překonaly krizi logistiky, na rozdíl od loňska vozí včas. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Oproti předchozím rokům se však trh kupodivu zkultivoval. Reklamní kampaně (proslulým Black Friday počínaje) letos nejsou tak „uřvané“ a sezóna se zatím obešla bez negativních emocí. Lidé si postupem času zvykli řešit vánoční nákupy již od září a jednají více racionálně. Například letos díky pestré a atraktivní nabídce produktů v průběhu Black Friday si Češi „veliké“ dárky pořídili s dostatečným předstihem, což se samozřejmě pozitivně promítlo také do logistiky.

Rozměrově nejnáročnější zásilky nebrzdí drobnější dárky, které svou povahou spadají do kategorie „na poslední chvíli“. A právě moment nakupování drobných dárků ve velkém objemu je pro obchodníky díky vysoké marži menšího zboží nejziskovější. Kdo letos zvládne doručovat last-minute dárky po co možná nejdelší dobu, bude pro zákazníky představovat nejvyšší přidanou hodnotu. A to se e-shopům následně pozitivně promítne na tržbách.

Aby e-shopy byly schopny zákazníkům zajistit, a hlavně zaručit vánoční dárky do co možná nejzazšího termínu, čím dál více se spoléhají na tzv. last-mile delivery/citylogistické služby. Především u modelů logistického řetězce „sklad-výdejní místo-alternativní přepravci“ nebo „sklad e-shopu-alternativní přepravci-automatizovaný výdejní box“. V obou případech se obchodník v té největší špičce vyhne elementu tradičních přepravců a páteřní dopravu si spolehlivě obhospodařuje sám do výdejních míst, odkud si zákazníci objednají kurýrní citylogistické služby.

Autor je CEO startupu DoDo
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Jak přepravci garantují doručení do Vánoc: Pozdní dárky stihne Česká pošta i DPD, Messenger už nestíhá

×

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Podnikání

Kam mizí vyučení řemeslníci? Láká je snazší výdělek

Řemeslo má sice zlaté dno, ale často je to také dřina. Možná proto pořád není dost kvalitních řemeslníků, i když zájem o učební obory v poslední době stoupá. Shodují se na tom i ředitelé středních odborných učilišť, …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Běžný Pražan si už nový byt nemůže dovolit. Kde se ceny zastaví?

Analýza
Ani koronavirová pandemie nezastavila zdražování nových bytů a rodinných domů. V hlavním městě, kde jsou průměrné ceny nemovitostí nejvyšší, si už podle tamního Institutu plánování a rozvoj jsou aktuální prodejní ceny už mimo příjmové možnosti běžně vydělávajících Pražanů. Ceny ale rostou také v dalších městech a pro mnohé lidi jsou nedostupné.
Rolovat nahoru