České online obchody zaspaly. Zahraniční zákazníky nelákají

Trendy nakupování se mění. Českým online obchodníkům se ale v mezinárodní konkurenci nedaří. Neumějí pracovat s platebními branami a nenabízejí své stránky v některém ze světových jazyků. Změna pracovních a společenských návyků přináší i změny v chování kupců. A ti chtějí svůj standard.
Zahraniční klientelu českých e-shopů tvoří zejména zákazníci z USA, Německa, Spojeného království, Francie a Kanady. Ilustrační foto: Pixabay

Z průzkumu společnosti PayPal, internetové platební platformy, do něhož se zapojili online spotřebitelé z 31 zemí, vyplývá, že více než polovina z nich nakupuje v zahraničí. Moderní technologie nejen umožňují porovnání konkurenčních cen, ale zpřístupní i výrobky, jež nejsou v dané zemi dostupné. Český online rybníček je ale stále Popelkou…

Dvě třetiny z nich nakoupí oblečení a obuv, více než polovina spotřební elektroniku, hračky a zboží související s koníčky. Měnící se trendy potvrzuje i Marcin Głogowski, generální manažer společnosti PayPal pro střední a východní Evropu.

Z porovnání prvních letošních kvartálů a roku 2016 totiž vyplývá, že došlo k téměř polovičnímu nárůstu objemu přeshraničních plateb právě skrze mezinárodní bránu PayPal.

Ekonomická konjunktura otevřela lidem i rodinám peněženky, a tak dnes více než jindy platí, že každé zboží má svého kupce.

PSALI JSME:
Osm rad, jak se nenechat napálit e-shopem

Kupci řeší měnu a bezpečnost

Studie odhaluje slabiny českých obchodníků, jež se podepisují na jejich zahraničních tržbách. Jedním z rozhodujících faktorů pro nakupování online v zahraničí je totiž pro 76 procent respondentů možnost platby v místní měně. Směnný kurz si navíc před nákupem ověřuje 62 procent z nich. Překážkou se tak stává nejen měnová konverze, ale i web v cizím jazyce, což potvrdila více než polovina účastníků výzkumu. V nelokalizovaném software totiž vidí bezpečnostní hrozbu. Jako další překážku pro nakupování v zahraničí uvádějí obavy z nedodání zboží a ze složitého procesu jeho případného vracení.

Přitom platit a přijímat platby ve více než 100 měnách je jednoduché. PayPal pro podporu českého trhu začne nabízet své služby letos i v českém jazyce. „Naším cílem je ještě více zpříjemnit služby. Velmi pozorně nasloucháme názorům zákazníků a zjišťujeme, že bez ohledu na úroveň jejich schopnosti hovořit plynule anglicky pro ně přístup k našemu obsahu v rodném jazyce znamená zjednodušení a zrychlení,“ řekl Głogowski serveru CzechCrunch.

PSALI JSME:
S nástupem technologií rozšířené reality a umělé inteligence se očekává boom nakupování módy online

Cena a zase cena

Významným hnacím motorem online obchodů je i cena. Pro 72 % respondentů je totiž rozhodující nejlepší cenová nabídka. Obchodníci se tak často předhánějí v nabízení bezkonkurenčních slev a tlačí tak své i konkurenční marže k zemi. S nákupem v zahraničí se však váže jak zvýšená administrativní zátěž, tak i povinnost platit poplatky související s nákupem v zahraniční, jako jsou například cla, poštovné, balné či daně.

„Pro české obchodníky, kteří loni prodávali do zahraničí přes PayPal, byly trhy s nejvyšším růstem Německo, Francie, Kypr, Indie, Ukrajina, Spojené království a Itálie,“ dodává Glogowski. „I když rostoucí trhy nemusí být vždy zrovna velké, svět přesto nabízí dostatečný prostor pro každého hráče.“

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Podnikání

Podpora rozvoje elektromobility pro podnikatele

Skupina ČEZ, která provozuje nejrozšířenější síť veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily a zajišťuje mj. kompletní servis pro klienty v sektoru firem, municipalit a krajů podepsala, spolu se společností ČSOB …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kyberzločinec se natahoval pro 13 milionů korun, ale neuspěl

Průzkum
Více než polovina Čechů a Češek se dostala do situace, kdy se někdo snažil ukrást peníze z jejich účtu nebo platební karty. Vyplývá to z výsledků nejnovějšího průzkumu, který Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) poskytla technologická a platební společnost Mastercard. Podle České bankovní asociace (ČBA) je nejvyšší zachráněná částka u jednoho klienta 13 milionů korun.