S nástupem technologií rozšířené reality a umělé inteligence se očekává boom nakupování módy online

Byznys českých e-shopů rok od roku roste. Jedním z progresivních segmentů je v posledních letech také nákup módy online, který čeká dle expertů další boom s nástupem technologií rozšířené reality a umělé inteligence. Ve světě již progresivní projekty v módním byznyse fungují a jejich masivní rozšíření se očekává.
Další posílení prodejů módy v online prostředí se očekává s rozšířením využití mobilních nebo 3D kamer, které zákazníkovi automaticky určí velikost oblečení. Foto: Pixabay

Digitální technologie a umělá inteligence přinášejí do celého maloobchodu trendy, které ještě před pár lety neznal. A díky nim v posledních letech rapidně roste i nákup módy online. V českém prostředí je průkopníkem nákupů módy online hlavně Zoot.cz. Dokázal totiž kromě širokého a rychle dostupného portfolia módních značek nabídnout zajímavý zážitek a servis.

Aplikací nejmodernějších technologií do módního byznysu se ve světovém měřítku zabývá společnost Accenture, která své nejnovější závěry každoročně shrnuje ve své studii Technology Vision a se stala partnerem programu New York Fashion Tech Lab 2018. Technologická laboratoř zahrnuje například společnost CameraIQ, jež vyvíjí mobilní kamerové technologie nebo platformu virtuální reality pro zážitkové nakupování Obsess.

Další posílení prodejů módy v online prostředí se očekává právě s rozšířením využití mobilních kamer nebo dokonce 3D kamer, které zákazníkovi například automaticky určí velikost oblečení a zprostředkují nabídku relevantních možností a kombinací. Vedle běžného zprostředkování prohlédnutí zboží z různých úhlů nebo volby jeho barevných variant umožní technologie i vizualizaci oblečení na vlastní postavě. Zákazník pak zvolí ideální variantu i vyhovující velikost a zároveň v aplikaci vyřídí platbu i objednávku dodání.

Vedle služby i zážitek

Prostředí internetu dává zákazníkovi možnost vyhledání, prohlédnutí a porovnání velkého množství zboží. Poskytne tak velmi dobrou a rychlou službu. Odborná veřejnost však očekává, že konkurenční výhoda bude stále více přicházet s přidanou hodnotou v podobě zážitku.

„Budoucností maloobchodního prodeje je zcela jistě zážitek a emoce. Firmy, které dokáží toto realizovat a začlenit do své DNA jako první získají obrovskou výhodu. Koncept gamifikace nakupování, který vnáší hru a odměnu do nákupního procesu, je právě jedním z takových řešení. A pomocí tohoto nástroje lze nejen zvyšovat loajalitu, prodeje a počty zákazníků, ale i zákazníky lépe poznávat a nabízet jim přesně to, co chtějí,“ informuje Lukáš Vršecký z digitální platformy Rondo.cz.

Opravdovým zlatým dolem jsou pro e-shopy data, která z digitálního prostředí mají o zákaznících a začínají je stále více využívat. O těch se zatím mnoha kamenným prodejcům může jen zdát. Kolik minut byl kdo na prodejně, co se mu líbilo, nebo odkud pochází. To jsou cenné informace, na kterých při zapojení technologií lze stavět další komunikaci se zákazníkem.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Technologie

Nejčtenější

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …

95 svateb a jeden pohřeb

Názor
S velkým zájmem jsem v uplynulých dnech sledoval více či méně odbornou diskusi na téma, zda je správce daně …

Kryje Airbnb daňové úniky?

Pronajímatelé nemovitostí napojení na platformu Airbnb se, jak se zdá, do placení daní nehrnou. Centrála se zase …
Rolovat nahoru