Chování spotřebitelů se trvale změnilo

Tržby na internetu dál rostou, přestože se již otevřely kamenné prodejny. Z toho lze usuzovat, že se chování českých spotřebitelů trvale změnilo a ani po konci pandemie se již nevrátí do starých kolejí. 
Chování českých spotřebitelů trvale změnilo a ani po konci pandemie se již nevrátí do starých kolejí. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Podle květnových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu zvýšení maloobchodních tržeb o 5,8 procenta. Výrazný nárůst tržeb o 8,4 procenta byl zaznamenán u nepotravinářského zboží. U potravin došlo k nárůstu tržeb o 1,5 procenta a u pohonných hmot se tržby zvýšily o 8,1 procenta.

Lidé i po otevření kamenných prodejen nakupují výrazně více po internetu. E-shopy zaznamenaly v květnu meziroční růst tržeb o 15,6 procenta. Situace se již pravděpodobně nikdy nevrátí do doby před propuknutím pandemie. Lidé na internetu rádi porovnávají různé ceny stejných produktů a snaží se realizovat výhodnější nákupy než v kamenných obchodech ve svém okolí.

Z meziročního pohledu si v květnu polepšily hlavně prodejny s oděvy a obuví, kde vzrostly tržby o 41,1 procenta. Lidé kvůli změnám počasí obměňují své šatníky. Nákupy oděvů a obuvi mohou být dále motivovány rušením prací z domova a konáním společenských akcí. Výrazný růst tržeb byl zaznamenán i ve specializovaných obchodech s počítačovou a komunikační technikou či v obchodech s kosmetickými a toaletními výrobky.

Autor je hlavní ekonom společnosti BH Securities
(Redakčně upraveno)

Zavřít reklamu
Sdílet článek
Diskuse 1
Sdílet článek
Diskuse k tomuto článku je již uzavřena
  1. RE REBEL

    Koupil jsem si přes internet autobaterii BOSCH,rozdíl v ceně oproti kamenému obchodu byl okolo 800kč.S dopravou jsem spokojen,baterie naprosto v pořádku.Příště už jen přes internet.