ČSOB si pojistila Českou poštu. Konkurence má smůlu

Česká pošta a skupina ČSOB se dohodly na nové spolupráci od ledna 2018. Pošta si od pokračujícího partnerství slibuje výrazné zvýšení tržeb a růst rentability. Nová smlouva je výhodná i pro ČSOB, protože Pošta nebude moci nabízet konkurenční produkty.

Foto: Redakce FAEI

Skupina ČSOB a Česká pošta navazují od ledna na už čtvrt století trvající partnerství pod značkou Poštovní spořitelny. Nová smlouva v oblasti bankovních a pojišťovacích služeb s desetiletou platností zahrnuje například investice ČSOB v řádu stovek milionů korun a navýšení počtu specializovaných přepážek až o 60 procent.

Státní podnik Česká pošta je se zhruba 32 tisíci pracovníky největším tuzemským zaměstnavatelem. Poštovní spořitelna obsluhuje téměř 2 miliony klientů. Skupina ČSOB je jedním ze tří největších poskytovatelů finančních služeb v České republice a lídrem na trhu hypoték, stavebního spoření, privátního bankovnictví a leasingu s celkovou bilanční sumou 1,4 bilionu korun.

NAVÝŠENÍ PLÁNOVANÝCH TRŽEB

Česká pošta od začátku výběru partnera pro poskytování finančních služeb na svých pobočkách kladla důraz na rovnocennou spolupráci, která bude výhodná pro obě smluvní strany. Dohoda se skupinou ČSOB tyto parametry splňuje a přináší vyrovnaný partnerský vztah. Směrem k zaměstnancům Pošty je jednou z největších výhod výběr pouze jednoho partnera na bankovní a pojišťovací služby. V minulosti se bohužel stávalo, že si nabízené produkty od různých subjektů vzájemně konkurovaly. Tato nelogická situace se dneškem stává minulostí,“ prohlásil generální ředitel České pošty Martin Elkán.

Dodal, že nezanedbatelným přínosem je navýšení plánovaných tržeb o 15 procent během trvání smlouvy. Pošta navíc očekává, že rentabilita partnerství bude vyšší o 10 procent. Spokojená je i ČSOB. Rovněž proto, že od počátku roku 2018 bude jediným partnerem České pošty pro poskytování finančních a pojišťovacích služeb.

LEPŠÍ SLUŽBY PRO OBYVATELE NA VENKOVĚ

„Partnerství s Českou poštou je pro nás také nejen potvrzením úspěšnosti našeho modelu společné nabídky bankovních a pojišťovacích produktů a služeb, převzatého od mateřské skupiny KBC, ale i výsledkem důsledné orientace na potřeby a přání klienta. Česká pošta a ČSOB budou společně pokračovat v rozšiřování sítě specializovaných finančních přepážek na poštách, které se velmi osvědčily, když klientům obou společností poskytují větší komfort při vyřizování svých poštovních či finančních potřeb na jednom místě,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel ČSOB John Hollows.

Ministerstvo vnitra, které má Českou poštu na starosti, si od nové smlouvy kromě dalšího zdroje peněz pro tento státní podnik, slibuje i lepší služby pro obyvatele na venkově, kde je poštovní úřad mnohdy jediným styčným bodem pro komunikaci se státem a dalšími institucemi – včetně finančních služeb.

POD JEDNOU STŘECHOU

„Šlo nám společně o to, aby naše působení v pobočkách České pošty bylo přínosem nejen pro samotné občany, ale také pro zaměstnance České pošty. Lidem ve městech a na venkově přineseme nejdostupnější bankovní a pojišťovací služby pod jednou střechou. Finanční a pojišťovací produkty Poštovní spořitelny budou jednoduché, výhodné a logicky propojené. Současně se zaměstnanci na poštách dočkají zjednodušení procesů a zpřehlednění produktové nabídky. ČSOB jako vedoucí bankopojišťovací skupina na trhu přináší finanční stabilitu a zajištění, ale i potřebné investice do rozvoje infrastruktury a vzdělávání zaměstnanců distribuční sítě,“ dodal člen představenstva ČSOB Petr Hutla, který je zodpovědný za Poštovní spořitelnu.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Firmy

Anketa: Značka Baťa českou průmyslovou ikonou století

Jako největší průmyslovou ikonu, která šíří dobré jméno Česka a českého průmyslu, vybrali Češi v anketě Svazu průmyslu a dopravy obuvnickou značku Baťa. Na druhé a třetí místo vyslali České pivo a značku Škoda Auto.

Lidí na trhu práce bude méně a méně

Firmy, máte pocit, že na trhu práce máte teď problém obsadit volné pracovní místo? Tak se připravte, že to bude ještě horší. Teď nemluvím o tom, zda budou mít lidi odpovídající kvalifikaci, pro vás umírněné …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Část domácností se řítí do finanční propasti

Hospodaření některých českých domácností je dlouhodobě jen těžko udržitelné. Ačkoli se majetková a finanční situace za poslední dvě dekády celkově zvedla, je tu i jeden hodně rizikový faktor: v porovnání s výší mezd …

Měli by mít Češi na trhu práce přednost? V Česku už pracuje přes půl milionu cizinců

Analýza
Nadprůměrně pozitivní ekonomický vývoj Česka a vysoká životní úroveň, která je na obdobné té v západoevropských zemích. To jsou lákadla pro kvalifikované pracovní síly ze zemí severní, západní a jižní Evropy. Od našeho vstupu do EU v roce 2004 v Česku značně přibylo zaměstnaných cizinců z ekonomicky vyspělejších evropských zemí – za prací k nám přišlo 25 tisíc nových pracovníků.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru