Čtyři z pěti Čechů si plány na letošek nejspíš nesplní

Začátek nového roku je vždy plný předsevzetí a plánů, které ale často nevyjdou úplně podle představ. Například v letošní anketě portálu Finančního a ekonomického institutu přes pětinu hlasujících (22 procent) uvedlo, že si dává novoroční předsevzetí, ale neplní je. Nový průzkum společnosti Cofidis, realizovaný na vzorku ukázal 525 respondentů, ukázal, že i přes současný ekonomický růst je pro polovinu Čechů největší překážkou ve splnění jejich plánů nedostatek peněz.

Čtyři z pěti Čechů si plány na letošek nejspíš nesplní. Foto: Pixabay

Mezi další bariéry lidé nejčastěji uvedli nedostatek času a rodinné či pracovní povinnosti. Naopak jen pětina lidí tvrdí, že jim ve splnění plánů nic nebrání. Naprostá většina (80 %) Čechů, má pro letošní rok plány, které bude nejspíše z různých důvodů jen těžko plnit.

Překvapivé je, že nejpesimističtější je v tomto směru mladá generace: V dosažení plánů nevidí žádné překážky pouhých 12 procent mladých do 26 let. S rostoucím věkem pak optimismu přibývá a vůbec nejméně problémů vidí na cestě za splněním svých plánů lidé kolem 60 let.

Jednoznačně nejvíce lidí uvádí jako hlavní překážku ve splnění svých plánů nedostatek peněz. Nejcitelněji přitom vnímají tento faktor lidé mezi 30 a 50 lety, jako hlavní aspekt ho označila dokonce nadpoloviční většina z nich. Není tedy divu, že se řada z nich obrací na finanční instituce s žádostí o půjčku.

„V této věkové skupině u nás registrujeme přes polovinu klientů. Jedná se především o páry, které obvykle potřebují financovat své dlouhodobé plány jako je rekonstrukce společné domácnosti, koupě rodinného vozu nebo vybavení dětského pokoje. Přirozeně se pak více zajímají o tzv. partnerské půjčky, skrze které mohou společně získat výhodnější podmínky úvěru,“ říká Cyril Křůpala, obchodní a marketingový ředitel Cofidisu.

DEN BY MĚL MÍT VÍC HODIN…

Druhou nejčastější překážkou plnění plánů je nedostatek času, který uvádí deset procent lidí. Časová vytíženost je podle zjištěných informací problémem především u lidí ve věku okolo 30 let. Ruku v ruce s tím jdou pracovní a rodinné povinnosti, které považuje za hlavní překážku zhruba desetina dotázaných. Zatímco pracovní povinnosti jsou nejčastější bariérou u mladých lidí stojících na prahu rozjíždějící se kariéry, povinnosti vůči rodině uvádí jednoznačně nejčastěji lidé okolo 40 let.

Pokud už mají Češi dostatek peněz i času, poměrně často je zradí vlastní úsudek. Typickým nešvarem nejen novoročních předsevzetí totiž bývá nereálnost vytyčených cílů. Ta je pak spolu s nedostatkem vůle jednou z dalších překážek, na které Češi velmi často narážejí.

Zatímco s nereálností svých plánů bojuje zejména starší generace, mladší ročníky pak častěji zrazuje spíše vlastní vůle, která je i celkově čtvrtou nejčastější překážkou při plnění plánů. Mimochodem – v naší anketě 78 procent čtenářů uvedlo, že si žádná novoroční předsevzetí nedávají.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Finance

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Češi milují značkové oblečení. Ale je jich jen třetina

Průzkum
Všeobecné mínění, jak si spousta Čechů zakládá na značkovém oblečení, nabourává aktuální výzkum společnosti GfK. Košile, kalhoty, trička, obuv a další módní doplňky světových oděvních značek totiž preferuje jen třetina tuzemských zákazníků. Převažují ti, pro něž není módní symbol důležitý.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru