
„Autrado je naším prvním počinem v Německu z pohledu divize Omnetic. Předpokládáme, že se v blízké budoucnosti budeme dále rozrůstat. Fragmentovaný německý trh nabízí velký prostor pro další významné akvizice, což plánujeme využít díky kvalitě našeho produktu a naší flexibilitě při akvizicích,“ uvedl Petr Kratochvíl, spoluzakladatel a investiční ředitel skupiny EAG.
Platforma Omnetic je předním poskytovatelem DMS systémů ve střední Evropě. DMS (Dealer Management System) je specifický typ softwarového řešení určeného pro potřeby prodejců automobilů. Tento systém pomáhá prodejcům řídit různé aspekty jejich podnikání, jako je prodej vozidel, servis, zásoby náhradních dílů, péče o zákazníky, financování a leasing.
K dnešnímu dni Omnetic působí na 12 evropských trzích a má největší podíl na trhu ve svém segmentu v regionu střední a východní Evropy. Společnost Autrado, která vznikla v roce 1994, je etablovaným dodavatelem systémů pro dovozce a prodejce automobilů. Má stovky zákazníků v německy mluvících zemích (Německo, Rakousko, Švýcarsko), Beneluxu a také v Dánsku.
Po této akvizici dosáhl počet B2B zákazníků platformy Omnetic téměř osmi tisíc. Mezi zákazníky platformy patří klíčové maloobchodní řetězce značek Stellantis Group, BMW, Hyundai-KIA, Jaguar-Land Rover, Nissan-Mitsubishi, Honda, Mazda, Ford a Volvo. Platforma je aktivní i v divizích Agro (John Deere) a Trucks (DAF, Iveco, Man, BYD Trucks).
Zároveň bude mít Omnetic novou příležitost nabídnout stávajícím zákazníkům Autrado své další produkty z portfolia, jako jsou Cebia, lídr v oblasti ověřování, zabezpečení a identifikace vozidel ve střední a východní Evropě, nebo Fastback, on-line B2B platforma pro obchodování s ojetými vozy.
„Akvizice Autrado je součástí naší dlouhodobé strategie Buy & Build. Po konsolidaci poskytovatelů datových služeb v Česku, Polsku a na Slovensku je naším hlavním cílem expanze na vyspělé západoevropské trhy. Skutečnost, že se nám to daří, odráží naši schopnost rychle reagovat na měnící se evropský trh,“ řekl Pavel Svoreň, člen představenstva skupiny EAG.
„Letos jde už o naši třetí akvizici na trzích střední a západní Evropy,“ připomněl Jakub Šulta, předseda představenstva a zakladatel skupiny EAG. „Naše tempo konsolidace digitálních služeb v autoprůmyslu neplánujeme brzdit ani v budoucnu. Transformace tak rigidního trhu, jako je automotive, představuje miliardový byznys a my chceme hrát klíčovou roli v evropském měřítku,“ dodal.
Skupinu EAG založili Jakub Šulta, Pavel Svoreň a Petr Kratochvíl v roce 2018 a zaměřuje se na digitální služby v automobilovém průmyslu. Pod komerčními značkami Omnetic, Carvago a CarsData pokrývá celý životní cyklus automobilu od výběru, financování, nákupu, pojištění, provozu a servisu až po jeho prodej a patří v této oblasti k evropské špičce.
Skupina uvedla v tiskové zprávě, že loňský rok uzavřela s obratem 105 milionů eur (2,65 mld. Kč) a EBITDA, tedy ziskem před zdaněním, ve výši 10,5 milionu eur (265 mil. Kč). S ohledem na to, že poslední hospodářské výsledky evropské společnosti EAG zveřejněné v obchodním rejstříku, resp. sbírce listin, jsou za rok 2021, výše uvedené údaje nelze nezávisle ověřit.