Díky technologii českého start-upu se už vystopovalo patnáct tisíc pohřešovaných

Technologie zpracování dat z webových stránek (web scraping) společně s automatizací procesů prostřednictvím robotů (RPA) je trendem posledních let, který start-upy i korporace využívají pro budování nových digitálních produktů i sledování konkurence.
Díky technologii českého start-upu se vystopovalo už patnáct tisíc pohřešovaných. Ilustrační foto: Pixabay.com

Český start-up Apify umí sledovat a plně automaticky vyhodnocovat cokoliv, co se objeví na internetu. Porovná například vývoj cen na e-shopech a upozorní na falešné slevy, shromáždí podklady k hledání zneužívaných dětí nebo pomůže lépe sledovat protichůdné výroky politiků.

Aby Apify uspokojilo poptávky velkých společností ze zahraničních trhů, rozvíjí od letošního roku i svou síť takzvaných „solution providerů“. Ti mají nejenom pomáhat zájemcům s integrací, ale nové klienty zároveň vyhledávat. Největším partnerem se nově stává československý Bootiq, který má přes 350 vývojářů ve dvanácti pobočkách.

„RPA využívá roboty k automatizaci procesů, které by za běžných podmínek museli dělat lidé dlouhé hodiny nebo i dny. Ve světě je to aktuálně jedna z nejvyhledávanějších technologií. Schopnost Apify kombinovat web scraping právě s RPA je opravdu klíčová technologie současné doby a my jsme velice rádi, že můžeme s tímto nadějným českým start-upem spolupracovat,“ říká Marcel Červený, CEO skupiny Bootiq.

Kromě čistě komerčního využití technologie, které je často spjato s přísnou mlčenlivostí, ji využívají čeští start-upisté také k veřejně prospěšným aktivitám, a to nejen v České republice. Technologie Apify pomáhá např. iniciativě Hlídač státu stahovat nové smlouvy a rozhodnutí nebo budovat databázi příspěvků ze sociálních sítí vrcholných českých politiků.

Dále stojí za projektem Hlídač shopů, který sleduje, jestli e-shopy uměle nenavyšují slevy. V USA má pak mezi klienty neziskovku Thorn, která stahuje data z erotických on-line seznamek a hledá v nich ztracené děti – i díky technologii českého start-upu tato organizace vystopovala již patnáct tisíc pohřešovaných.

PSALI JSME:
Firmy nahrazují zaměstnance automatizací. Česko ve využívání robotů i tak zaostává

×

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Technologie

Pandemie urychlila digitální transformaci

Přes čtyři pětiny IT pracovníků tvrdí, že covid-19 vystavil jejich organizace největšímu tlaku na technologie, s jakým se kdy setkali. Podle téměř tří čtvrtin z nich projekty digitální transformace byly v jejich …

On-line platby se mohou od roku 2021 změnit

Ve většině evropských zemí vstoupí 31. prosince 2020 v platnost nové nařízení, podle kterého mohou banky v některých případech provádět kontrolní kroky navíc, když budete platit na internetu. Jde o nařízení známé …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Stočený tachometr Čechům nevadí. Chtějí slevu a podléhají emocím

Průzkum
Opravdu to českým řidičům tak vadí? Pro většinu motoristů není stočený tachometr důvodem k tomu, aby se poohlédla po jiném autě. Kupující ale v takovém případě požadují slevu. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Cebia, která už téměř tři desítky let pomáhá motoristům bojovat proti nekalým praktikám při prodeji použitých vozů.
Rolovat nahoru